Az idei év a leárazások és az akciók éve lehet vállalatainál, hiszen miután a Tesla drasztikus árcsökkentéseket hajtott végre legfontosabb piacain, a Twitter is kedvezményekkel csábítja pénztárcájuk megnyitására az ügyfeleit.

Twitter,App,Seen,On,The,Corner,Of,Mobile,Phone.,Stone
Fotó: Shutterstock

A közösségi oldal legújabb ajánlata szerint 250 ezer dollárig ad ingyen reklámfelületet azoknak, akik hasonló összeget költenek az oldalon, amennyiben mind az 500 ezer dollárnyi hirdetés február végéig megjelenik a felületen. A bevételei túlnyomó többségét Musk érkezése előtt reklámokból szerző vállalat a tavalyi év végén már próbálkozott hasonló akcióval, ám akkor még a mostani duplája volt az elérhető ingyenreklám határa.

A hirdetők szerint a lehetőség használható a Super Bowl hetében is, amely az egyik legkedveltebb időponttá vált a körükben az utóbbi években. 

A Super Bowl napján szokta elérni a legtöbb bevételét a Twitter minden évben.

Az amerikai foci legfontosabb eseményét február 12-én rendezik.

A vállalatot tavaly október óta vezető Musk moderációval kapcsolatos elképzelései több vállalatot késztettek arra, hogy abbahagyja a hirdetéseket az oldalon, így a milliárdos szerint novemberben már 4 millió dollárt vesztett naponta a Twitter a bevételek masszív zuhanása miatt.

A felületet olyan brandek ejtették, mint a Pfizer, a United Airlines, illetve a Tesla versenytársai, a GM vagy a Volkswagen. A Sensor Tower nevű adatelemző cég szerint 

a Twitter 100 legnagyobb hirdetőjéből több mint 75 kivonult az oldalról.

Bár Musk igyekezett az oldal felhasználóitól előfizetési díjakat kicsikarni, a reklámok kulcsszerepet töltenek be a vállalat működésében, a 2021-es 5,1 milliárdos bevétel közel 90 százaléka reklámokból folyt be.

Az 500 ezer dollárig tehát valójában féláron kínált lehetőséget azok a márkák vehetik igénybe a The Wall Street Journal szerint, amelyek használnak bizonyos termékeket a Twitter kínálatából, például a közelmúltban élesített kulcsszókerülő megoldást. Ez lehetővé teszi, hogy a hirdetők egy akár 1000 elemű listát hozzanak létre, amelyben olyan szavak szerepelnek, amelyek mellett nem szeretnék a reklámjaikat látni.

A bevételek elapadását a költségek radikális csökkentésével orvosló, korábban az esetleges csőd rémképét is felvázoló Musk legutóbb arról beszélt, hogy 2023-ban nullszaldós lehet a Twitter. A milliárdos szerint az elbocsátások előtt évi 3 milliárd dolláros veszteség felé tartott a vállalat, amely az érkezése előtt 8 ezer főt foglalkoztatott, szemben a mostani mintegy 2 ezerrel.