Új elnököt nevezett ki a Disney igazgatótanácsa: Mark Parker személyében egy Nike- és Disney-veteránt üdvözölhetnek a cég élén.

Grand,Prairie,,Tx/usa,-,Aug,2019:,Disney,Plus,On,Smartphone
Fotó: Shutterstock

Parker jelenleg a Nike ügyvezető elnökeként tevékenykedik, a Disney igazgatótanácsának pedig hét éve tagja. A cég elnöki székét a márciusi részvényesi közgyűlést követően veheti át, amikor a tanács tagjainak választására is sor kerül.

A gyűlés ugyanakkor nem lesz zökkenőmentes, a Trian Group aktivista befektetői csoport ugyanis ellenjelölttel készül a Disney kiválasztottjaival szemben.

A csoport 800 millió dolláros részesedést vásárolt a cégben két hónapja, azóta pedig céljukként tűzték ki, hogy bejuttatnak egy saját embert a Disney tanácsába. A jelöltjük Nelson Peltz, akivel a vállalat az elmúlt időszakban többször is leült konzultálni, ugyanakkor a tanácsba való bekerülését ellenzik. A cég

nyitott az építő jellegű kritikára és az értékteremtő javaslatokra, ám Peltzet nem szeretnék látni a tanács tagjai közt.

Ennek okán pedig megkérnek minden szavazati jogú részvényest, hogy a Disney jelöltjeit támogassa voksával a Trian csoport emberével szemben. Az igazgatótanácsban a posztjukért újra versenybe szállók mellett egy megüresedő posztot is be kell töltsön a cég, ugyanis a leköszönő elnök, Susan Arnold kikerül onnan, mivel eléri a poszton tölthető 15 éves felső limitet.

Arnold kétéves elnöki ciklusát először a Covid-járvány berobbanása, majd a saját döntése nehezítette, amikor Bob Chapeket nevezte ki a társaság vezérigazgatójává, annak látványos tapasztalatbeli hiányosságai ellenére, majd rövidesen eltávolította onnan a tisztséget korábban is betöltő Bob Iger visszaültetésének kedvéért. 

A belső gondokat alaposan megérezte a szórakoztatóipari óriás árfolyama, a Disney papírjai 2022 elejéhez képest közel 40 százalékot estek.

A Walt Disney árfolyama 2022-től
Hatalmasat esett a Disney árfolyama a belső gondok hatására

A fellendülés érdekében a Disney nemrég jelentette be Disney+ streamingszolgáltatásuk bővítését, egy reklámokkal érkező, de olcsóbb előfizetési csomag létrehozásával, legutóbb pedig a szokatlanul szigorú home office előírásaikkal kerültek a híroldalak címlapjára.