BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áremelésekkel hizlalta bevételeit a joghurtgyártó óriás

A Danone negyedéves árbevétel-növekedése felülmúlta a becsléseket a magasabb áraknak köszönhetően, pedig a francia vállalatot a nyersanyag- és az energiaköltségek emelkedése is sújtotta.

A világ legnagyobb joghurtgyártója, a Danone 7 százalékos forgalomnövekedésről jelentett tavalyi negyedik negyedévéről, felülmúlva a 6,2 százalékos előzetes becsléseket. Az Activia joghurt és az Evian palackozott víz gyártója 2022-re 7,8 százalékos forgalomnövekedésről számolt be, ami összhangban van a 7-8 százalékos piaci konszenzussal.

London,,Uk,-,September,26,,2018:,Light,And,Free,Greek
LONDON, UK - SEPTEMBER 26, 2018: Light and Free greek style yogurt with blueberries by Danone with berries
Fotó: Shutterstock

Mindez annak köszönhető, hogy gyorsult az alapvető tejtermékek, a növényi alapú termékek, a speciális élelmiszerek és a palackozott vizek értékesítése.

A tavalyi üzemi árrés a 2021-es 13,7 százalékról az árbevétel 12,2 százalékára mérséklődött a várakozásoknak megfelelően, a csökkenés az inflációs nyomást és a beruházásokkal kapcsolatos pluszkiadásokat tükrözi. A francia vállalat 2023-as előrejelzése összhangban volt a középtávú, 3-5 százalékos árbevétel-növekedési céljával.

A 2022-es lendületre alapozva bizakodással indítottuk az idei üzleti évünket

– mondta Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató egy nyilatkozatban. Saint-Affrique a növekvő költségek és az orosz–ukrán háború okozta bizonytalanság közepette hajtja végre a megújulási tervet, ami arra késztette a csoportot, hogy tervbe vegye az oroszországi üzletága leválasztását – írja a Reuters.

A Danone árfolyama 5 éves
 

Összességében az áremelések 8,7 százalékkal járultak hozzá az éves, és 11,3 százalékkal a negyedik negyedéves bevétel növekedéséhez, azaz a pluszbevétel teljes egészében innen származott. A Danone a riválisaihoz – Nestlé, Unilever – hasonlóan emelte az árakat, hogy kompenzálja a növekvő költségeket, de az áremelkedés mértékét nehéz meghatározni, ugyanis a vállalatnak nem sok tere maradt a drágulás áthárítására a fogyasztókra, ha az árak tovább emelkednek, akkor a cég profitja megcsappanhat.

A Danone a múlt hónapban bejelentette, hogy vizsgálja a biotejtermékeket – tejföl, joghurt, sajt, vaj és tej – készítő amerikai leányvállalatok, a Horizon Organic és a Wallaby eladását. A két cég a Danone globális bevételeinek mintegy 3 százalékát adta tavaly, és rontotta az anyavállalat eredményét, ezért az optimalizálás jegyében megszabadulnának tőlük. 

Újabb élelmiszeripari óriás lép le Oroszországból

Egymilliárd eurót is bukhat a Danone a folyamatban lévő oroszországi kivonulásán. A tejtermékeiről ismert francia óriásvállalat a Renault-hoz hasonlóan piacvezető volt Oroszországban Prostokvashino márkája révén, a bevételeinek 5 százaléka onnan származott az év első kilenc hónapjában. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.