Növekvő bevételről és stabil nyereségről számolt be a tavalyi évről az Airbus, amely ötödével magasabb osztalékkal kedveskedik a részvényeseinek, s az idén több mint 700 új repülőgép leszállítását tervezi. 

FRANCE - INDUSTRY - ECONOMY - PLANES - AIRBUS Workers on the A330 aircraft assembly line produced by the European airline Airbus. November 26, 2018, Colomiers, France.Travailleurs sur la ligne d assemblage d avions A330 produit par la compagnie europeenne Airbus. 26 novembre 2018, Colomiers, France. (Photo by Frédéric Scheiber / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Fotó: Frederic Scheiber

A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó tavaly 661 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 58,8 milliárd euró volt, 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A kiigazított adózás előtti eredmény 5,6 milliárd eurót tett ki, ez 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket.

Az Airbus adózott eredménye 1 százalékkal, 4,2 milliárd euróra emelkedett, a szerény bővülés ellenére ez rekorderedmény a társaság történetében.

A kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó üzletág 41,4 milliárd eurós bevétel mellett 4,8 milliárd euró adózás előtti eredményt könyvelt el, mindkét érték 15 százalékkal haladja meg az előző évi szintet. A helikopterek gyártásából és értékesítéséből a 2021-eshez képest 8 százalékkal több, hétmilliárd euró bevétel származott, a szegmens adózás előtti eredménye 19 százalékkal, 639 millió euróra nőtt.

Az Airbus a várakozásai szerint az idén 720 kereskedelmi repülőgépet ad át, az adózás előtti, korrigált eredmény pedig hatmilliárd euróra bővülhet.

A társaság kedden kapott egy jelentős, 250 utasszállító gépre vonatkozó megrendelést India legnagyobb légitársaságától, az Air Indiától.

„Az iparág folytatta a járvány miatt kialakult helyzetből való kilábalást, több légi járat közlekedik, a légitársaságok pedig visszatértek a hosszú távú flottafejlesztéshez. Az Airbus annak ellenére is erős pénzügyi évet zárt, hogy az üzemelési környezet miatt nem tudta a korábban tervezett ütemben visszaépíteni a beszállítói hálózatát. A vállalat ehhez igazította tevékenységét, emiatt a tervezettnél kevesebb repülőgépet tudott átadni az ügyfeleknek” – mondta el az eredménnyel kapcsolatban Guillaume Faury vezérigazgató.

A vezérigazgató megjegyezte, hogy az erős pénzügyi eredménynek és a jövőbe vetett bizalomnak köszönhetően magasabb arányú kifizetését javasolják: részvényenként 1,8 eurót a tavalyi 1,5 euró után.