Az Apple tárgyalásokat folytat a beszállítókkal a Macbookok thaiföldi gyártásáról, ami része a cupertinói vállalat azon törekvésének, hogy csökkentse függőségét Kínától. A megbeszéléseken részt vevőknek már vannak gyáraik a délkelet-ázsiai országban.

Izmir,,Turkey,-,January,10,,2022:,Half,Opened,Apple,Brand
Izmir, Turkey - January 10, 2022: Half opened Apple Brand M1 Model Macbook pro laptop computer with purple and blue colored lights
Fotó: Shutterstock (illusztráció)

Az Apple azt kérte tőlünk, hogy Vietnámban hozzunk létre létesítményeket a MacBookok gyártására, de felajánlottuk egy alternatív lehetőséget, így a terméket a thaiföldi üzemeinkben gyártanánk

– mondta egy névtelenséget kérő forrás a Nikkei Asiának. Egy másik beszállító vezetője elárulta a portálnak, hogy vállalata új üzemeket épít Thaiföldön, ahol egyebek között a MacBookokat fognak gyártani. Egy cégvezér pedig arról beszélt, hogy üzembe helyeztek egy próbagyártó sort, de a vállalat tartaléktervként Vietnámban is telket fog vásárolni. Thaiföld Vietnám és India mellett az amerikai–kínai kereskedelmi háború egyik haszonélvezője, 2018 óta számos szerver-, adatközpont-, nyomtató- és autóipari beszállító telepített gyárat az országban.

A portál forrásai szerint a vállalat már több mint egy éve tömegesen gyártja az Apple Watch órát az országban. A növekvő geopolitikai feszültségek miatt az Apple egyre több termékének gyártását helyezi át Délkelet-Ázsiába, például idén májustól Vietnámban fog MacBookokat gyártani, valamint megtriplázta az Indiában gyártott iPhone-ok számát az elmúlt fiskális évben. A kaliforniai cég legfontosabb termékéből 7 milliárd dollár értékű készült Indiában, bár ez még mindig csupán a készülékek 7 százaléka.

Ugyanakkor az idei első negyedévben a nemzetközi PC és laptop eladások száma 56,9 millió volt, ami 29 százalékos zsugorodás 2022 azonos időszakához képest. Ezt a visszaesését az Apple, a világ legnagyobb technológiai vállalata szenvedte meg a legjobban, a Mac-szállításai 40,5 százalékkal csökkentek, ezzel párhuzamosan a piaci részesedésük is esett: 7,2 százalékra.

Nagyot szólt az Apple új marketing-csodafegyvere

Új vizekre evezett az Apple, a világ legnagyobb technológiai vállalata magáévá tette a fintech cégek által az utóbbi néhány évben magas színvonalra emelt készülékértékesítési módszert, a BNPL-t. Ez magyarul azt jelenti, hogy vásárolj most és fizess később – részletekben. A keresletélénkítő technika alkalmazását egyelőre a legmegbízhatóbb piacon vezette be az Apple – azaz hazai pályán, az Egyesült Államokban.