Főként a kínai és az európai piacnak köszönhetően éves bázison 22 százalékkal, valamelyest 1 milliárd euró fölé nőtt az olasz Prada divatház forgalma az első negyedévben – közölte a cég csütörtökön.
Az év első három hónapjában ismét Kína vált a növekedés motorjává, magával húzva az egész ázsiai–csendes-óceáni térséget, ahol a kiskereskedelmi bevételek 22 százalékkal nőttek
– jelentette ki a csoport új vezérigazgatója, Andrea Guerra.
Ráadásul a kínai piac még gyorsult is a negyedév vége fel – tette hozzá.
Európában sem vallott szégyent azonban a Prada, sőt itt még lendületesebben, 28 százalékkal növelte eladásait.
Amerikában a vállalat változatlan árfolyamon számolva mindössze 5 százalékos bővülést ért el, csatlakozva lassuló növekedésről beszámoló szektortársaihoz.
A csoport, amely most tért rá bevételi adatai negyedéves közlésére, azt is hozzátette, hogy
kereskedelmi márkái közül – szintén változatlan árfolyamon számolva – a Prada kiskereskedelmi forgalma 21 százalékkal, a Miu Miué pedig 42 százalékkal ugrott meg.
A Prada hongkongi tőzsdére bevezetett részvényei csütörtökön 0,2 százalékkal, 55 dollárra gyengültek. A Refinitiv elemzői konszenzusa egyébként a papírokat 65 hongkongi dolláros medián célár mellett vételre ajánlja.