A Geely tárgyalásokat folytat lehetséges új thaiföldi beruházásokról, a kínai autóipari óriás első körben egy belépő szintű villanyautó és egy elektromos kisteherautó gyártásában lát fantáziát a főként a turizmusáról híres országban. 

HUNGARY-BUDAPEST-CHINESE AUTOMAKER-GEELY-EU-MARKETHUNGARY-BUDAPEST-CHINESE AUTOMAKER-GEELY-EU-MARKET(221104) -- BUDAPEST, Nov. 4, 2022 (Xinhua) -- A Geely's Geometry C electric car is seen on display before the signing ceremony in Budapest, Hungary, on Nov. 4, 2022. Chinese automaker Geely Auto Group has entered the European Union (EU) market by signing an agreement with Hungarian car importer Grand Automotive Central Europe (GACE) here on Friday. (Photo by Attila Volgyi/Xinhua) (Photo by Attila Volgyi / XINHUA / Xinhua via AFP)
Belépő szintnek aligha nevezhető a Geometry C  elektromos crossovere.
Fotó: AFP

A járműgyártó kommunikációs felelőse egyelőre cáfolta a tervekről beszámoló Reuters értesüléseit, azt viszont már nem tudta letagadni, hogy Thaiföld befektetési ügynökségének főtitkára, Narit Therdsteerasukdi nemrég egy küldöttség élén Kínában járt, hogy befektetésekre ösztönözze a járműgyártókat az elektromos átállás felgyorsítása érdekében. 

A főtitkár nem csak a Geely vezetőivel tárgyalt, rajtuk kívül a BYD, a Chongqing Changan Automobile, a JAC Motors és a Jiangling Motors képviselőivel is egyeztetett. A BYD már letette a voksát a thaiföldi gyártás mellett, a Great Wall Motorsszal egyeztetni sem kellett, 

ők már megtelepedtek az évi 2,5 milliós kapacitásával a világ tizedik legnagyobb autógyártó országának számító Thaiföldön. 

Valamennyi kínai gyártó érdeklődéssel fogadta a thaiföldi elképzeléseket a délkelet-ázsiai állam autóiparának további fejlesztéséről, és az anyagi, valamint az infrastrukturális feltételekről is tájékoztatást kaphattak. 

A régió ipara ugyanis robbanásszerű fejlődés előtt áll, Vietnam, Kambodzsa, Indonézia, Thaiföld és Malajzia versenyt fut a külföldi, főleg kínai beruházásokért, és ezért a támogatási rendszerüket is befektetőbaráttá alakították.

Radar rd6
A Geely szerint a Radar RD6-os pickup minden területen megállja a helyét.
 Fotó: Inside EVs

A többi között a Volvo, a Polestar, a Lotus és a Zeekr márkát birtokló 

Geely csoportnál a döntést megkönnyíti vagy épp megnehezítheti, hogy egy fokig demokrácia van, az egyes márkák kezét nem köti meg a csoport vezetése,

így gyakorlatilag szabadon dönthetnek, hogy visznek-e gyártást Thaiföldre. Szakértők szerint nem ez a kérdés, hanem az, hogy a Geelyhez tartozó Radar márka pickupja mellett a Geometry brand melyik városi terepjárója (e-SUV) hódítja meg a thaiföldi piacot. A belépő szintű autó megnevezés vélhetően az árra, nem pedig a méretre vonatkozik, ha megnézzük a csoport teljes modellpalettáját.