Minden soron keresztülhúzta az elemzők számítását a Brown-Forman Corporation, az amerikai szeszesital-gyártó 36 százalékkal magasabb adózott eredményt ért el a vártnál az április 30-val zárt negyedik üzleti negyedévében. A 207 millió dolláros profithoz 1,046 milliárd dolláros bevétel társult, ez 5 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és 5,6 százalékkal veri a Refinitiv elemzői konszenzusát. Az egy részvényre eső nyereség (EPS) 43 cent volt, a Wall Streeten már 41 centtel is elégedettek lettek volna.

Fotó: Brown-Forman

A 30,1 milliárd dolláros piaci értéke alapján a világ ötödik legnagyobb minőségi szeszesital-gyártójának számító cég teljes üzleti évében azonban gyengébb számokat produkált, nettó árbevétele ugyan 8 százalékkal, 4,228 milliárd dollárra nőtt, ám adózott eredménye 7 százalékkal, 783 millió dollárra olvadt. 

A menedzsment a Finlandia vodkamárkához kapcsolódó értékleírással és a magasabb működési költségekkel magyarázta a visszaesést. 

A Diplomático rum és a Gin Mare felvásárlásával kapcsolatos egyes zárás utáni költségek is terhelték az eredményt, 

hosszabb távon azonban a két ikonikus márka megszerzése kifizetődő vállalkozásnak tűnik a Jack Daniel’s whiskey-jeiről világhírű vállalatnak, amely Vlagyimir Putyin Ukrajna ellen indított háborúja hatására vodka és whiskey nélkül hagyta az orosz piacot.

Lawson Whiting, a Brown-Forman elnök-vezérigazgatója elégedetten nyilatkozott a lezárt üzleti évben elért két számjegyű organikus növekedésről, hozzátéve, hogy a növekedési ütemmel idén is elégedettek lennének. Ennek elérésére folytatják portfóliójuk kiteljesítését a prémiumszegmensben, új stratégiai kapcsolatokat építenek ki, miközben tisztában vannak azzal, hogy a külső körülményeikben és a működési környezetükben jottányi javulásra sem számíthatnak.

New,York,-,February,,2020:,Jack,Daniel's,Whiskey,Display.
Fotó: Pio3

Az üzleti év slágercikke a Woodford Reserve whiskey volt, ebből 26 százalékkal többet palackoztak és adtak el, 

míg a Jack Daniel’s Tennessee Whiskey 3 százalékos pluszforgalommal zárta az évet. Az utóbbi almás változatából viszont 7 százalékkal kevesebbet vásároltak, a mézes és a fahéjas (Fire) kivitel eladásai pedig stagnáltak. A ready-to-drink kategória egyre népszerűbb, ezekből a készre kevert alkoholos üdítőkből 18 százalékkal fogyott több.

Különösen ütős volt e termékkörben a Jack Daniel’s & Coca-Cola kombináció, 

ezt már a magyarországi diszkontokban is árusítják. A Brown-Forman termékeit a fejlett piacokon a kanadaiak és a japánok fedezték fel újra, náluk 22, illetve 28 százalékkal nőttek az eladások, míg a franciáknál 18 százalékkal estek. A feltörekvő piacokon Mexikó és Brazília vitte a prímet 37, illetve 45 százalékos emelkedéssel.

 

A New York-i tőzsdenyitás előtt publikált gyorsjelentésre 1 százalékos erősödéssel reagált a Brown-Forman árfolyama.