Növekvő bevételt jelentett az idei második negyedévről a Porsche, ami elsősorban a hagyományos belső égésű motoros modellek, például a Macan sporthaszonjárművek és a 911-es sportautó iránti erőteljes keresletnek köszönhető. A luxusmárkák legértékesebb brandjének tekintett német autógyártó historikusan alacsony értékeltségen forog a tőzsdén. A szerdán 2 százalékos eséssel nyitott.

Fotó: Frederic J. Brown / AFP

A Porsche szerdán az európai piacnyitás előtt közölte idei második negyedéves eredményét. A működési eredmény 11 százalékkal, 3,85 milliárd euróra (4,3 milliárd dollárra) nőtt. A járművek piaci ára stabil.  

Megerősítették az egész éves profitkilátásokat, 

de olyan kihívásokra hivatkoznak, mint a növekvő költségek, az alkatrészek korlátozott elérhetősége és a geopolitikai feszültségek.
A Porsche teljesítménye továbbra is

a belső égésű motorokkal szerelt autók értékesítésétől függ. 

Míg az eladások 15 százalékkal nőttek a második negyedévben, s az összes fontos régióban bővült az értékesítés, addig az egyetlen teljesen 

elektromos modell gyengén muzsikált. 

A Taycan kiszállításai 5 százalékkal visszaestek, amit az alkatrészhiánnyal magyaráznak.
A Porsche a tavalyi részleges tőzsdei bevezetése óta némi

függetlenséget szerzett a Volkswagentől,

s olyan intézkedéseket hajt végre, amelyek növelik az e-autók részesedését. A luxusmárka a tervek szerint jövőre piacra dobja

a Macan SUV teljesen elektromos változatát,

majd ezt követi a 718 roadster akkumulátoros változata és a Cayenne SUV.
Ezenkívül együttműködést kötött a Mobileye Globallal önvezető autók fejlesztésére, s átvette az irányítást a Cellforce felett, amely nagy teljesítményű akkumulátorcellákat gyárt.