Növekvő bevételt jelentett az idei második negyedévről a Porsche, ami elsősorban a hagyományos belső égésű motoros modellek, például a Macan sporthaszonjárművek és a 911-es sportautó iránti erőteljes keresletnek köszönhető. A luxusmárkák legértékesebb brandjének tekintett német autógyártó historikusan alacsony értékeltségen forog a tőzsdén. A szerdán 2 százalékos eséssel nyitott.
A Porsche szerdán az európai piacnyitás előtt közölte idei második negyedéves eredményét. A működési eredmény 11 százalékkal, 3,85 milliárd euróra (4,3 milliárd dollárra) nőtt. A járművek piaci ára stabil.
Megerősítették az egész éves profitkilátásokat,
de olyan kihívásokra hivatkoznak, mint a növekvő költségek, az alkatrészek korlátozott elérhetősége és a geopolitikai feszültségek.
A Porsche teljesítménye továbbra is
a belső égésű motorokkal szerelt autók értékesítésétől függ.
Míg az eladások 15 százalékkal nőttek a második negyedévben, s az összes fontos régióban bővült az értékesítés, addig az egyetlen teljesen
elektromos modell gyengén muzsikált.
A Taycan kiszállításai 5 százalékkal visszaestek, amit az alkatrészhiánnyal magyaráznak.
A Porsche a tavalyi részleges tőzsdei bevezetése óta némi
függetlenséget szerzett a Volkswagentől,
s olyan intézkedéseket hajt végre, amelyek növelik az e-autók részesedését. A luxusmárka a tervek szerint jövőre piacra dobja
a Macan SUV teljesen elektromos változatát,
majd ezt követi a 718 roadster akkumulátoros változata és a Cayenne SUV.
Ezenkívül együttműködést kötött a Mobileye Globallal önvezető autók fejlesztésére, s átvette az irányítást a Cellforce felett, amely nagy teljesítményű akkumulátorcellákat gyárt.