Új szállítási rekordot állított fel 703 561 járművel a második negyedévben a kínai BYD elektromosautó-gyártó, ami 95,32 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest – írja a kínai elektromosautó-piac első számú hírforrása, a CnEVPost hírportál.

BYD Dolphin
A BYD Dolphin. Fotó: Shutterstock

A személygépkocsik esetében még meredekebb, 98 százalékos volt az emelkedés, és a darabszám elérte a 700 244 autót.

Az amerikai Dow Jones & Company üzleti magazinja, a Barron’s szerint pedig a BYD mintegy 383 ezer tisztán akkumulátoros-elektromos személyautót szállított le három hónap alatt.

A Tesla szintén remekelt a második negyedévben, hiszen 480 ezer autót gyártott, ebből 466 ezer darabot adott el, ám a BYD már csak 20 százalékkal maradt el a teljesítményétől, és egyre közelebb kerül amerikai riválisához.

Sőt, a rendkívül versengő kínai elektromosautó-piacon a BYD már előzött is. A Reuters a Kínai Személyautó-szövetség (CPCA) adataira hivatkozva írja, hogy a BYD az első fél évben 29 százalékkal több tisztán elektromos autót adott el Kínában, mint a Tesla, hiszen olcsó Dolphin modellje jobban fogyott, mint a Tesla Model 3.

A kínai márkák az év első felében összességében is erősen szerepeltek, első alkalommal fordult elő, hogy a hazai piacon több mint 50 százalékos részesedést értek el. A kínai iparági adatok szerint egyébként éppen a Tesla volt az egyetlen külföldi márka, amely ebben az időszakban növelte piaci részesedését.

A Barron’s szerint a BYD júliusban 261 105 e-autó eladásáról számolt be, ebből mintegy 134 800 tisztán akkumulátoros elektromos jármű volt – szemben az előző júliusi 81 ezerrel.

A Tesla a Reuters jelentése szerint júliusban 64 285 Kínában gyártott autót értékesített, ami 128 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest, de 31 százalékkal kevesebb, mint idén júniusban – derül ki az iparági szövetség, a CPCA adataiból. Havi szinten ez volt az első csökkenés december óta.

Bár a Tesla még mindig vezet az összesített elektromosautó-értékesítésekben, és a piaci kapitalizációban is messze megelőzi kínai riválisát – jelenleg 798,1 milliárd dollárt ér, szemben a BYD 113,91 milliárd dollárjával –, a két vállalat növekedési ütemét alapul véve az utóbbi néhány negyedéven belül megelőzheti a Teslát – írja a Barron’s.

Minél nagyobbak persze a számok, annál nehezebb tovább növekedni, a Tesla pedig folyamatos árakcióival igazolta, hogy hajlandó elfogadni az alacsonyabb jövedelmezőséget is az eladások további növelése érdekében.

Hétfői hír, hogy újabb kedvezményeket nyújt Kínában az amerikai gyártó. A Model Y Long Range és a Model Y Performance induló árát 14 ezer jüannal (1935 dollár) szállította le, ezzel az előbbi vételára 4,5 százalékkal, 299 900 jüanra, az utóbbié pedig 3,8 százalékkal, 349 900 jüanra csökkent.

Emellett augusztus 14. és szeptember 30. között 8000 jüan biztosítási támogatást kínálnak Kínában a Model 3 gépkocsik raktáron lévő, hátsókerék-hajtású, belépőszintű változatainak vásárlói számára.

A Tesla részvényei a hírre több mint 1 százalékkal, 140 dollár alá gyengültek a Nasdaqon.