A Nio első okostelefon-modelljét hivatalosan szeptember végén mutatják be a nagyközönségnek, a készüléket főként a kínai elektromosautó-gyártó modelljeinek tulajdonosai várják tűkön ülve, mivel az ígéretek szerint együtt lélegzik a járművel, amelynek legtöbb kényelmi funkciója vezérelhető is lesz vele. 

William Li, a Nio alapítója szerint az autó és a mobil elválaszthatatlanok egymástól. Fotó: Hector Retamal / AFP

A Nio-tulajdonosok által gyűjtött kreditek egy részét is be lehet majd váltani a készülék megvásárlásakor, ismert, hogy az autógyártó széles körű fogyasztói javadalmazási rendszert épített ki a márka köré, hogy az élet legtöbb területén együtt lehessen ügyfeleivel, amikor azok megnyitják a pénztárcájukat vagy előhúzzák bankkártyájukat.

A csúcstelefon egyelőre az N2301-es kódszámon ismert, s mára már a legtöbb hatósági engedélyt megszerezte, átment a minőségbiztosítási teszteken, és 2025 közepéig engedélyt kapott a kínai internet használatára. Enélkül béna kacsa lenne az androidos operációs rendszert használó mobil, amelynek 

hátlapján hatalmas Nio logó azonosítja gazdáját, hogy melyik „kaszthoz” is tartozik. 

A modell technikai paramétereiről egyelőre hézagosak az információk, annyit tudni, hogy dual-SIM-es, támogatja a villámgyors adatátvitelt biztosító 5G-szabványt, 1 terabyte-os (és bővíthető) tárhelyére pedig számolatlan lehet feltölteni az autó sajt entertainment-rendszerével is lejátszható kép-, zene- és videófájlokat. A készülék lelke a Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 processzor, amelyhez 12 GB RAM belső memóriát passzintottak.

A készüléket bivalyerős akkumulátor táplálja, teljesítménye minden téren versenyképes az iPhone-okkal

– hangoztatta egy internetes fórumon William Li, a Nio alapító elnök-vezérigazgatója. Azt viszont elismerte, hogy a modell kommunikációja a Nio korábbi, NT 1.0-es platformjára épített elektromos autóival nem jobb a közepesnél, aminek az az oka, hogy az autó hardvere alacsonyabb szintet képvisel. 

A Nio újabb, már a cég NT 2.0-es platformját használó villanyautókkal – ET5, ET7, ES7 és EC7 – viszont tökéletesnek ígérkezik az együttműködés, a készülék számos innovatív alkalmazáshoz fér hozzá Li elmondása szerint.

Az autóra optimalizált saját márkás telefon ötletével intenzívebben 2022 márciusától foglalkozik a Nio, 

a hivatalos bejelentést is akkor tette meg William Li. Akkori indoklásában kifejtette, hogy a vállalat döntését a többi között az motiválta, hogy rájöttek: az autóhasználattal járó élmény egyre inkább függ attól, hogy a telefon és a jármű között mennyire közvetlen és zökkenőmentes a kapcsolat. 

Természetesen a Nio sem a nulláról fejlesztette ki a készüléket, csak a vele szemben támasztott követelményeket fogalmazta meg. Korábbi döntésük értelmében a cég évente egy modellt fejlesztene ki, és a legyártását szerződéses partnerre bízná, mint teszi azt az Apple a Foxconn közreműködésével. 

A Nio negyedéves autóeladásai
 

A telefonprojekt vezetésével és a Meitu kozmetikai cég korábbi vezérigazgatóját, Jin Suj-csünt bízták meg tavaly februárban, augusztusban pedig 100 millió dollárral megalapították a Nio Mobile Technology nevű leányvállalatot a projekt menedzselésére. a kapcsolódó innovációk gondozására. 

Kiderült az is, hogy hamarosan okosórát is kínálnak majd a telefon mellé. 

Erre abból jött rá a kínai sajtó, hogy levédették a Nio Watch márkanevet. A csúcstelefon egyébként akár kész is lehetett volna 2022 végére, de a high-end jellege miatt hagytak még időt a tervezőmérnököknek a részletek alaposabb kidolgozásához. 

A Nio villanyautóhoz alapvető tartozék lesz a Nio okostelefon, a két egység ugyanis kommunikálni tud egymással, ami lényegesen megkönnyíti a sofőr dolgát és emeli az utasok komfortérzetét. 

Hogy egy példát említsünk, a készülék birtokában kulcs sem lesz szükséges ahhoz, hogy kinyíljanak az ajtók. Tegyük gyorsan hozzá, hogy az Oppo, a Vivo és a OnePlus okostelefon-gyártók csúcsmodelljei már rendelkeznek az újabb Nio-modellekre fejlesztett ajtónyitogató funkcióval, elég a kocsi digitális kulcsát felmásolni a telefonra, és máris aktiválható a digitális kilincs.