A divatos szandálmárkát részvényenként 46 dollárra árazták, ami 8,6 milliárd dolláros piaci értékelést jelent. Ám az első tőzsdenapon 11 százalékot szánkázott a kurzus. A kibocsátást a Goldman Sachs, a JPMorgan Chase és a Morgan Stanley vezette. A német cég tulajdonosa az L Catterton magántőke-társaság, mely az LVMH résztulajdonában van.
A tőzsdei belépőt beárnyékolta a luxusmárkák fekete szerdája, amit a LVMH növekedésének lassulása indukált. A Birkenstock botlása nagy csapás az épp csak feltámadt IPO piacra.
A tetszhalott piacon idén ősszel a brit csiptervező Arm 25 százalékos ralija adta meg startjelet. Majd az amerikai élelmiszer-kiszállító Instacart és a Klaviyo intelligens marketingautomatizálási platform is emelkedni tudott a tőzsdei belépő után.
A Birkenstocknak nem sikerült ez a mutatvány, pedig még a Barbie film sikerét is meglovagolták. Margot Robbie a cég pink szandijában tipegett a filmvásznon. Mindhiába.
A befektetők még mindig óvatosak, mert akik a legutóbbi IPO-hullámban vásároltak a 2020–2021-ben tőzsdére vezetett papírokból, ha mostanáig kitartottak, akkor jelentős veszteségben ülnek, ugyanis jóval a bevezető ár alatt forognak a részvények.
A Birkenstock botlása azokat igazolja, akik az Arm, az Instacart és a Klaviyo sikeres belépőjét nem vetítették ki az egész IPO piacra.