A Walmart három hónap elteltével immár második alkalommal javított idei forgalmi és nyereség előrejelzésén, a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát üzemeltető amerikai vállalatóriás részvényárfolyama azonban így is 7 százalékot zuhant az előttünk álló ünnepi szezonra vonatkozó, nem túl bizalomgerjesztő vezetői nyilatkozatra.
Mint mondták, az október végi forgalmi adatokból kitűnik, hogy a korábbi becslésekkel ellentétben a lakosság óvatosabbá vált, és szolidabb büdzsével indul a karácsonyi ajándékvásárlási körútra. A Walmart versenytársai is hasonló tapasztalatokról számoltak be a napokban.
John David Rainey, a Walmart pénzügyi igazgatója az óvatosságot egyrészt a magas inflációra, másrészt a háztartások eladósodottságára és a magas kamatlábakra vezette vissza.
A Walmart ugyanakkor méretét, az abból fakadó alkuképességét és rendkívül széles beszállítói körét kihasználva azon dolgozik, hogy a kiskereskedelmi árakat nyomottan tartsa, „a sűrű cent jobb, mint a ritka dollár” alapon magánál tartsa és lehetőség szerint bővítse is a vásárlóközönséget. Tapasztalataik szerint
az infláció a tehetősebb vásárlókat is az olcsóbb helyettesítő termékek felé tereli,
s ezt a cég ki is használta. Beszerzési és árazási politikájának sikerére jellemző, hogy amíg az amerikai éves infláció 3,2 százalékos volt, addig a náluk forgalmazott termékeknél 2 százalékos általános áremelést regisztráltak a harmadik negyedévben.
A vásárlási szokásokat is befolyásolta az infláció, az emberek Rainey szerint is sokkal árérzékenyebbek lettek, és árgus szemekkel figyelik az olyan, nagy leárazásokkal jellemzett akciókat, mint a Black Friday vagy a Cyber Monday.
A Walmart az októberrel zárult harmadik negyedévben 5,2 százalékkal magasabb, 160,8 milliárd dolláros bevételt ért el a több mint 5300 egységet számláló hálózatában. Bruttó profitrátája 32 bázisponttal 24 százalékra javult, adózott eredménye pedig a tavalyi harmadik üzleti negyedév 1,8 milliárd dolláros veszteségéről 453 millió dolláros nyereségbe váltott. A jövő januárral véget érő 2024-es üzleti évre vonatkozóan mostantól
a bevétel 5,0–5,5 százalékos növekedését vetítik előre,
a konszolidált üzemi eredménynél 7,0–7,7 százalékos pluszt várnak. Az egy részvényre eső éves nyereséget 6,40–6,48 dollár közé teszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.