A Walmart három hónap elteltével immár második alkalommal javított idei forgalmi és nyereség előrejelzésén, a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát üzemeltető amerikai vállalatóriás részvényárfolyama azonban így is 7 százalékot zuhant az előttünk álló ünnepi szezonra vonatkozó, nem túl bizalomgerjesztő vezetői nyilatkozatra. 

Hartford,,Connecticut,,Usa,-,Oct,23rd,2017:,Walmart,Departmental,Store
A vásárlók a korábbinál sokkal akcióérzékenyebbek lettek.
Fotó: Shutterstock

Mint mondták, az október végi forgalmi adatokból kitűnik, hogy a korábbi becslésekkel ellentétben a lakosság óvatosabbá vált, és szolidabb büdzsével indul a karácsonyi ajándékvásárlási körútra. A Walmart versenytársai is hasonló tapasztalatokról számoltak be a napokban. 

John David Rainey, a Walmart pénzügyi igazgatója az óvatosságot egyrészt a magas inflációra, másrészt a háztartások eladósodottságára és a magas kamatlábakra vezette vissza. 

A Walmart ugyanakkor méretét, az abból fakadó alkuképességét és rendkívül széles beszállítói körét kihasználva azon dolgozik, hogy a kiskereskedelmi árakat nyomottan tartsa, „a sűrű cent jobb, mint a ritka dollár” alapon magánál tartsa és lehetőség szerint bővítse is a vásárlóközönséget. Tapasztalataik szerint 

az a tehetősebb vásárlókat is az olcsóbb helyettesítő termékek felé tereli, 

s ezt a cég ki is használta. Beszerzési és árazási politikájának sikerére jellemző, hogy amíg az amerikai éves infláció 3,2 százalékos volt, addig a náluk forgalmazott termékeknél 2 százalékos általános áremelést regisztráltak a harmadik negyedévben. 

A vásárlási szokásokat is befolyásolta az infláció, az emberek Rainey szerint is sokkal árérzékenyebbek lettek, és árgus szemekkel figyelik az olyan, nagy leárazásokkal jellemzett akciókat, mint a Black Friday vagy a Cyber Monday.

walmart
Fotó: Shutterstock

A Walmart az októberrel zárult harmadik negyedévben 5,2 százalékkal magasabb, 160,8 milliárd dolláros bevételt ért el a több mint 5300 egységet számláló hálózatában. Bruttó profitrátája 32 bázisponttal 24 százalékra javult, adózott eredménye pedig a tavalyi harmadik üzleti negyedév 1,8 milliárd dolláros veszteségéről 453 millió dolláros nyereségbe váltott. A jövő januárral véget érő 2024-es üzleti évre vonatkozóan mostantól 

a bevétel 5,0–5,5 százalékos növekedését vetítik előre,

a konszolidált üzemi eredménynél 7,0–7,7 százalékos pluszt várnak. Az egy részvényre eső éves nyereséget 6,40–6,48 dollár közé teszik.