A Hasbro és a Mattel kihívásokkal néznek szembe a kritikus negyedik negyedévbe lépve, ugyanis a fogyasztók a megélhetési költségek és az emelkedése miatt visszafogják a kiadásaikat az ünnepi szezonban, így kevesebb játékot vásárolnak. A Monopolyt birtokló és készítő Hasbro 1,64 dolláros korrigált részvényenkénti eredményről számolt be a harmadik negyedévben, ami elmaradt az elemzők 1,7 dolláros várakozásától.

Caldwell,,Idaho/usa,-,March,16,,2015:,Game,Pieces,From,Game
Visszaesett a játékgyártók nyeresége.
Fotó: Shutterstock

Az 1,5 milliárd dolláros bevétel pedig alulmúlta az 1,64 milliárd dolláros becslést. A Hasbro bevételei 10 százalékkal estek vissza a vizsgált időszakban az egy évvel korábbihoz képest, főként a fogyasztói és szórakoztatóipari szegmensek csökkenése miatt. Ezzel szemben a Mattel szerdán 9 százalékos bevételnövekedést könyvelhetett el, amelyet főleg a kasszasiker Barbie-filmmel kapcsolatos játékbaba eladások fellendülésének köszönhet – írja a CNBC.

A Hasbro mérsékelte az évre vonatkozó előrejelzését is: a vállalat 13-15 százalékos bevételcsökkenést prognosztizált, ami rosszabb, mint a korábbi  3-6 százalékos jóslata. A cég fogyasztói szegmensének eladásai – amely olyan népszerű márkákat foglal magában, mint a Nerf, a My Little Pony és a Transformers – 18 százalékkal esett vissza. A játékgyártó szórakoztató részlegének bevételei éves szinten 42 százalékkal zuhantak be, ami főleg az írók és színészek sztrájkjainak köszönhető.

A Hasbro még az év elején közölte, hogy 500 millió dollárért eladja a Peppa Malacot is jegyző eOne film- és tévéüzletágát a Lionsgate-nek.

A digitális és licencelt játékokból származó bevételek azonban 40 százalékkal nőttek a Monopoly Go és a Baldur’s Gate III videójátékok iránti erős keresletnek köszönhetően. 

A rivális Mattel azonban nem változtatta meg éves nettó árbevételi előrejelzését, annak ellenére sem, hogy a harmadik negyedéves becsléseket felülmúlta. Az elemzők ezt azzal magyarázták, hogy a film miatt a Barbie-termékek jól fogytak, de más játékok eladásai gyengébben teljesítettek.

A Lego a Disney babérjaira tör

A Lego, a világ egyik legismertebb játékgyártója az egyre szélesebb játékkínálatával, filmjeivel és világszerte nyíló vidámparkjaival, valamint a növekvő bevételeivel nagy ambíciókkal tekint a jövőbe. Több mint 90 éve, 1932-ben indult világhódító útjára, amikor egy dán asztalosmester, Ole Kirk Christiansen megalapította vállalkozását. A világszerte kedvelt építőkockákon túl filmjeivel, vidámparkjaival, digitális játékaival igyekszik elkápráztatni a rajongókat. A Dániában lévő billbundi irodából induló játékgyártó ma már számos Legoland vidámparkkal rendelkezik a világ különböző pontjain – többek között Floridában, New Yorkban, Japánban, Németországban és Dubaiban is vannak parkjai. Az új tulajdonos, Thomas Christiansen szerint meg sem állnak a világ vezető szórakoztatóipari vállalata, a Disney sikeréig.