Húsz százalékkal pattantak fel a pénteki tengerentúli tőzsdei kereskedés elején a Spirit Airlines részvényei. A fapados amerikai légitársaságnak van is honnan magára találnia, a héten ugyanis piaci értékének több mint 60 százalékát – bő egymilliárd dollárt – elveszítette, miután egy szövetségi bírósági ítélet megtorpedózta a JetBlue-val való egyesülését.
A befektetők azt követően tódultak vissza a fedélzetre, hogy a társaság több kedvező hírt is adott magáról, melyek arra engednek következtetni, hogy a szebb napokat is látott közlekedés vállalat jobb állapotban van, mint ahogyan azt a piac beárazta.
A Spirit egyfelől feljebb srófolta egész éves eredményvárakozását, és az erős év végi foglalásoknak köszönhetően arra számít, hogy árbevétele eléri a korábban közzétett célsáv tetejét, 1,32 milliárd dollárt.
Az LSEG elemzői konszenzusa 1,31 milliárd dollárra becsüli a társaság forgalmát a december végén zárult három hónapban. Az üzemi haszonkulcs a korábban várt mínusz 19 százalék helyett mínusz 12-13 százalékos lehet. A javuló kilátásokat az alacsonyabb üzemanyag- és egyéb költségek is indokolják.
A Spirit árfolyama kedden kezdett zuhanórepülésbe, miután egy bostoni szövetségi bíróság az igazságügyi minisztérium érvelésének adott igazat, amely versenyjogi aggályokat vetett fel a JetBlue és a Spirit 3,8 milliárd dollár értékű tervezett összeolvadásával kapcsolatban. A bíróság is úgy látta, hogy amennyiben a JetBue zöld utat kap a Spirit felvásárlásához, az magasabb viteldíjakat eredményezne az utazóknak.
A bírói vétó a Spirit sorsát is megpecsételheti, a vállalat egyes elemzők szerint csődvédelemre készülhet. A két társaság hangsúlyozta, hogy nem ért egyet a döntéssel, és további lépéseket mérlegel, melyek között a fellebbezés is szerepel.
A befektetők számára kedvező fejlemény az is, hogy a légitársaság pénteken megerősítette, mérlegeli a 2025-ben lejáró, több mint egymilliárd dolláros adósságának újrafinanszírozási lehetőségeit. A légitársaság korábban eladta és visszalízingelte néhány repülőgépét. A légitársaság egyúttal most azt is nyilvánosságra hozta, hogy 2023 végén bőséges, 1,3 milliárd dollár likviditással rendelkezett.
Utóbbi még bővülhet is a közeljövőben, a Spirit ugyanis kompenzációra számít a Pratt & Whitney-tól az általa gyártott, hibás hajtóművek miatt, ami több más légitársaságot, köztük a magyar hátterű Wizz Airt is érintette tavaly.
A Pratt-tel folytatott tárgyalások október óta jelentősen előrehaladtak, és bár a mai napig nem született megállapodás, a vállalat úgy véli, hogy a kompenzáció várható összege jelentős likviditási forrást jelent majd a következő néhány évben
– írta közleményében a Spirit Airlines, amely február 8-án teszi közzé negyedéves jelentését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.