A vártnál jobb negyedéves gyorsjelentést tett közzé a legnagyobb amerikai áruházlánc: a Walmart a január 31-ével végződő három hónap alatt éves szinten 6 százalékkal megugró, 173,4 milliárd dolláros forgalomról számolt be, felülmúlva az elemzők 170,7 milliárdos várakozását. A Walmart egy részvényre jutó eredménye (EPS) az 1,65 dolláros előrejelzéssel szemben 1,8 dolláron állt meg.      

Jan,9,,2020,Mountain,View,/,Ca/,Usa,-,People
áruhitel, Walmart,
Töretlen a Walmart nyerő szériája.
Fotó: Shutterstock

Az áruházlánc vezérigazgatója, John David Rainey elmondta: az eredményekből ez ugyan nem látszik, de a statisztikáik alapján elmondható, hogy az amerikaiak kevesebb terméket tesznek ⁠⁠kosaraikba, mikor ellátogatnak az áruházba, de sűrűbben járnak bevásárolni, mint korábban.     

A cégvezér kiemelte: a fogyasztói kereslet alakulásából az is kiolvasható, hogy a háztartási nagygépek iránt, mint a tévék, számítógépek vagy mosógépek, látványosan csökkent az érdeklődés, ami alapján kijelenthető, hogy a költekezési hajlandóság nem tért vissza a pár évvel ezelőtt még általánosnak mondható szintekre.

A vállalat negyedéves nyeresége a megugró bevétel ellenére csökkent, az egy évvel ezelőtti 6,28 milliárd dollárról 5,49 milliárdig csúszott.

Erős éven vannak túl a Walmart részvényei

Optimista a Walmart vezetése

Az április végével záruló háromhavi időszakban a vállalat vezetése 4-5 százalék közti bevételnövekedésre számít éves alapon, egy részvénye jutó eredménynél pedig 1,48-1,56 dollár közti értékkel kalkulálnak.          

A 2025-ös, jelenlegi pénzügyi évre vonatkozóan a cég éves alapon 3-4 százalék közti értékesítési bővülésre számít, igazított egy részvényre jutó eredményét pedig a 6,7-7,12 dollár közti sávba várja.

A Walmart gyorsjelentésének publikálásával egy időben bejelentette: 2,3 milliárd dolláros áron felvásárolja az okostévégyártó Viziót, 

hogy ily módon is tudja növelni reklámbevételeit. A hirdetési szegmensbe nemrég betörő áruházlánc közleménye hozzátette: a fiatal ágazatának bevétele globálisan 33 százalékkal nőtt a negyedév során, az Egyesült Államokon belül pedig 22 százalékos bővülést tudtak elérni ugyanezen időszak alatt.

A vállalat a kiskereskedelmi szektoron belül kivételesen jól állta a magas inflációs időszak sarát, a versenytársak kiadáscsökkentési programjaival éles ellentétben bejelentette, hogy több mint 150 új áruházat nyit az Egyesült Államokban, ezen felül pedig átlagosan évi 128 ezer dollárra növeli boltvezetőinek fizetését is, akik jó teljesítményük esetén akár 200 százalékos éves bónuszt is felvehetnek.