Tizennégy százalékos részvényralival indította a szerdai kereskedést a H&M, miután a svéd divatlánc várakozáson felüli negyedéves teljesítményről számolt be.

Rome,,Italy,-,17,October,2016:,Pedestrian,Walks,With,Her
Sokat javult egy év alatt a H&M jövedelmezősége, a befektetők és a vásárlók is örülhetnek / Fotó: Shutterstock

 

Népszerű a tavaszi kollekció, nagyot javult a jövedelmezőség

A világ második legnagyobb tőzsdén jegyzett divatipari vállalatának működési eredménye 2,08 milliárd svéd koronára ugrott, ami jókora kellemes meglepetés az LSEG 1,43 milliárd koronás elemzői konszenzusához képest. 

A svéd társaság működési árrése eközben triplájára, 1,3-ról 3,9 százalékra nőtt.

Az árbevétel a vártnál kisebb mértékben, 2 százalékkal, 53,7 milliárd koronára csökkent az első üzleti negyedévben, a második háromhavi periódus elején pedig 2t százalékos emelkedésről számolt be a vezetőség.

A negyedéves eladások február folyamán fokozatosan javultak a jól fogadott tavaszi kollekciókkal, ami pozitív jel arra, hogy jó úton járunk

idézi a Reuters Daniel Erver vezérigazgatót, aki két hónapja vette át a vállalat vezetését Helena Helmersson váratlan lemondását követően.

Az új vezérigazgató legfőbb prioritásának az értékesítés erősítését nevezte meg, és megismételte a H&M idei célját is, hogy elérjék a 10 százalékos üzemieredmény-hányadot.

Árat csökkenthet a H&M

A cégvezér a kedvező fogyasztói trendek tükrében úgy látja, valamivel nagyobb rugalmasságra van lehetőségük az árképzésben azokon a területeken, ahol nagyobb vásárlóerőt tapasztalnak. Ez árcsökkentést is jelenthet Erver szerint

Úgy gondoljuk, hogy 2024 végén alacsonyabbak lesznek az áraink, mint az év elején

– mondta el a vezérigazgató.

A raktárkészletek 7 százalékkal csökkentek éves alapon, ami ugyancsak jó hír a társaságnak, amely számára régóta fennálló probléma az eladatlan készletek felhalmozódása.

Élesedik a divatláncok versenye

A svéd kiskerlánc a drágább termékszegmens felé terjeszkedik, Cos márkanéven futtatott prémiumkollekciójában például már 300 dollárért kínált bőrnadrágok és 190 dolláros kabátok is szerepelnek. A H&M-nek egyre élesedő piaci versenyben kell helytállnia, mivel a kínai Shein fast fashion lánc az árérzékenyebb fogyasztók körében hasított ki magának nagyobb részesedést, és az Inditexhez tartozó Zara is megerősítette dominanciáját a szektorban.

A H&M igazgatósága részvényenként 6,5 korona kifizetését javasolja az előző évi eredményből, amit májusban hagyhatnak jóvá a befektetők. A társaság emellett felhatalmazást kért sajátrészvény-visszavásárlásra is.

 

A vállalat részvényei meglehetősen hullámzó teljesítményt mutattak az utóbbi évek során, 2022-ben 37 százalékot zuhant az árfolyam, 2023-ban viszont 57 százalékot robogott a kurzus. A ma délelőtti ralinak köszönhetően az idei 14 százalékos esést szinte teljes egészében ledolgozta az árfolyam.