Húszszázalékos hozam pár óra alatt – ráugrottak a GAP-re a tőzsdézők
Ritkán látott mértékben, több mint 20 százalékkal emelkedett a GAP részvények árfolyama pénteken a New York-i tőzsdén a hivatalos kereskedés előtt. A látványos árfolyamugrás azonban nem indokolatlan, a kiskereskedelmi hálózat menedzsmentje felfelé módosította éves árbevétel prognózisát, miután az első negyedév jóval a saját terveik és az elemzői várakozások felett alakult.

Az eredményes negyedév mögött több tényező áll:
- az újra életjeleket mutató kiskereskedelem,
- a bruttó árrés emelkedése,
- a költségkontroll,
- valamint az alacsonyra visszaszorított készletállomány.
Kilőtt a divatlánc profitja, és vele az árfolyam
A nyereség megugrása látványos (főleg ebben a szektorban): az egy évvel ezelőtti 18 millió dolláros veszteséget 158 millió dollár adózott nyereség követte az első negyedévben.
Mindezt ráadásul úgy sikerült összehozni, hogy az értékesítés árbevétele csupán három százalékkal haladta meg a bázisidőszakot, a 3,4 milliárd dolláros forgalmat a kedvező árairól ismert Old Navy márkához tartozó termékek 5 százalékos növekedése is meglökte.
Az elemzők alacsonyabb, 3,29 milliárd dolláros bevételt jeleztek előre, a nyereséget viszont nagyon nem találták el: a Factset konszenzus mindössze részvényenként 15 centről szólt, a tényadat pedig 41 cent lett. Ha az üzletszámok változásától megtisztítva nézzük az árbevétel alakulását, akkor 1,1 százalékos volt a növekedés.
A készletek aktívabb menedzselése nyomán a negyedév 1,95 milliárd dollár értékű készletállománnyal zárult, ami 15 százalékkal kevesebb működőtőkét kötött le, mint 1 évvel korábban.
Bátrabb tervek a GAP vezetésétől
A menedzsment a teljes pénzügyi évre most már enyhén növekvő árbevételt tűzött ki, szemben a korábbi, stagnáló forgalmat előrejelző becsléssel. A prognózis módosítása annak ismeretében értékelhető nagyra, hogy a kiskereskedelmi fogyasztással és a makrogazdasági környezettel kapcsolatban még mindig maradt bizonytalanság.
Hoztak viszont számos jó döntést: kinevezték kreatív igazgatónak Zac Posen divattervezőt és leszerződtek Anne Hathawayjel és Da’ Vine Joy Randolphfal, hogy a vörös szőnyeges eseményeken a Gap által tervezett ruháit viseljék. Egyelőre nagy igazolásnak tűnik Richard Dickson marketingguru leigazolása is a vezérigazgatói posztra.
A GAP papírok a hivatalos kereskedés előtt 23 százalékkal drágultak, e nélkül idén nyolc százalékos az árfolyampluszuk.
Az Old Navy mellett a kiskereskedelmi lánc többi márkája is jól teljesített: a Gap, a Banana Republic és az Athleta.


