
Nagyot kaszálhatnak a Manchester United kitartó rajongói, ha bátrak
A gyakorlatilag az egész földgolyóra kiterjedő, nagyjából egymilliárd fős szurkolói bázisának köszönhetően – az utóbbi időszak pénzügyi nehézségei dacára – továbbra is rendkívül erős és ellenálló a Manchester United márkája – írja befektetőknek szóló jegyzetében az amerikai Jefferies brókercég, amely a cég részvényeit 26 dolláros céláron ajánlja vételre.

Veszteséges évet zárt a Manchester United
Miután pedig a klub június végén lezárult, 2023–2024-es pénzügyi évéről készült gyorsjelentésének közzétételét követően a papírok kurzusa szerdán a New York-i tőzsdén 4,6 százalékkal, 15,65 dollárra zuhant, a célárból 66 százalékos felértékelődési potenciál adódik.
A gyorsjelentés számai valóban nem túlzottan szívmelengetők. A bevételek nagyjából 2 százalékkal, 662 millió angol fontra nőttek az előző évhez mérten, némileg meghaladva a 660 milliós várakozást, miközben a korrigált nettó veszteség 31 százalékkal, 55,1 millió fontra dagadt.
A Jefferies szerint a háttérben a növekvő játékosköltségek és működési kiadások állnak, azonban a folyamatban lévő átszervezések és vezetőváltások várhatóan évi 40-45 millió fontos megtakarítást hoznak a következő két üzleti évben.
A Manchester Unitednak több mint egymilliárd rajongója van világszerte, és úgy véljük, hogy a rajongói elkötelezettség kiaknázása hosszú távon kifizetődik
– írják az elemzők, akik azt is kiemelték, hogy a pénzügyi veszteségek ellenére a klub látogatottsági rekordszintekről és jegyeladásokról számolt be a 2024-es pénzügyi évben.
Hihetetlenül népszerű a klub
A fizetős tagsági program továbbra is világelső – több mint 438 ezer taggal büszkélkedhet –, és nemcsak a futballklubok között, hanem valamennyi globális sportágat figyelembe véve, azaz az észak-amerikai profi klubokat is lekörözi. Emellett a bérletekre várakozók várólistája 171 ezer főre nőtt.
A Jefferies véleményét erősíti amúgy az UEFA csütörtöki közleménye is, amely szerint, bár a csapat történetének legrosszabb helyezését (8.) érte el a 2023–2024-es idényben a Premier League-ben, mégis a földrész összes klubja közül a legtöbben, 1 397 148-an az Old Traffordon rendezett hazai bajnoki meccsekre látogattak ki.
Nem véletlen, hogy a Manchester United a 2024-es pénzügyi évben klubrekordról, 137 millió fontos meccsnapi összbevételről számolt be, noha nyolc hazai mérkőzéssel kevesebbet rendeztek, mint az előző évben.
Vételre ajánlja a részvényt az elemzői konszenzus is
A klub vezetése aktívan kutatja az új bevételi forrásokat, nemrégiben indította el e-kereskedelmi platformját is,
- így a szurkolók most már ezen a csatornán is vásárolhatják a relikviákat.
- Ezenkívül digitális reklámértékesítést
- és e-sportolási lehetőségeket is kínál.
A becslések szerint a felület nagyjából 30 millió fonttal emeli a klub kiskereskedelmi, merchandising és licencbevételeit.
A Jefferies szerint azonban a Manchester United továbbra is pénzügyi kockázatokkal néz szembe, különösen az elszabadult játékosköltségek miatt.
A játékosköltségek folyamatos inflációja nyomást gyakorolhat a haszonkulcsok bővülésére
– fogalmaztak az elemzők. Emellett a megbízható bevételi forrás, a szponzorációs üzletág is érettebb szakaszba lépett, és kevesebb lehetőség nyílik új megállapodások megkötésére, ám a klub a meglévő, magas haszonkulcsú, globális szponzori megállapodásaiból folyamatos finomhangolással igyekszik egyre többet kihozni.
A Manchester United idén eddig 22 százalékkal gyengülő részvényeit a londoni tőzsdecsoport (LSEG) elemzői konszenzusa is vételre ajánlja, ám valamivel alacsonyabb, 20,17 dolláros céláron, ami még így is 28 százalékos prémiummal kecsegtet.