Shortos cápák támadják a Wizz Airt
Az S&P Global Market Intelligence legfrissebb adatai szerint a Wizz Air részvényeinek 13 százalékát teszik ki a kölcsönbe adott részvények, ami élénk shortolást jelez. A rivális EasyJet és Ryanair esetében ez az arány kevesebb mint 1 százalék – írja a Bloomberg.

Folytatódhat a Wizz Air-részvények esése
A részvény támadói szerint számos okból gyengülhet a papír: a Wizz Air
- sokkal nagyobb adóssággal terhelt, mint versenytársai,
- az általa üzemeltetett Airbus repülőgépek hajtóműproblémáiról nem is beszélve,
- ráadásul a fapados légitársaság főként Kelet-Európába és onnan repül, így közel van a háború sújtotta Ukrajnához.
A cég londoni tőzsdén jegyzett részvényei idén már 41 százalékkal, 1311 pennyre estek, amit az augusztusi profitfigyelmeztetés is indokolt, és egyes elemzők szerint a légitársaságok közötti árverseny miatt könnyen lehet, hogy még lejjebb ütik.
Nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy a Wizz képes lesz-e teljesíteni az egész éves előrejelzést
– mondta Sathish Sivakumar, a Citigroup elemzője. Ő egyike annak az öt, a Bloomberg által követett elemzőnek, akik eladásra ajánlják a Wizz Airt. Sivakumar tavaly október óta ezen az állásponton van.
A légitársaság az egyik legnagyobb kárvallottja az Airbus A321-es repülőgépek hajtóműproblémáinak. Mivel pedig a gépek rendelkezésre állása bizonytalan, a Wizz Air a menetrend fenntartása érdekében lízingelte a repülésre kész gépeket, ami csökkenti a nyereséget.
Az árháború is sújtja a vállalatot, a Ryanair előrejelzése szerint a jegyárak még tovább csökkenhetnek , miközben az eladósodottság is problémát jelent a Wizznél – mondta Gerald Khoo a Panmure Liberumtól, aki szintén eladásra javasolja a részvényeket.
Az egyik nagy különbség a Wizz Air, másrészt a Ryanair és az EasyJet között a tőkehelyzet
– írta Khoo a Bloombergnek e-mailben küldött kommentárjában.
A Wizz Air nettó adósságállománya az éves nyereség 4,6-szeresének felel meg, míg a Ryanair és az EasyJet nettó készpénzzel rendelkezik, ami sokkal nagyobb pénzügyi rugalmasságot biztosít számukra.
A befektetők a Wizz Air riválisai iránti preferenciája tükröződik az értékelésekben. A Ryanairért a nyereség 10,7-szeresét, az EasyJetért pedig 7,6-szeresét hajlandók fizetni, míg a Wizz Air esetében ez a szorzó 5,3-es.
Az elemzők többsége mégis optimista
Az elemzők összességében mégis optimisták a részvényt illetően, amely az öt eladás mellett kilenc vételi és 10 tartási minősítést kapott.
Az 1982 pennys átlagos árcéljuk 51 százalékos hozamot jelent a következő egy évben.
A Wizz egyik híve, Ruairi Cullinane az RBC Capital Marketstől azt várja a cégtől, hogy a marginok a járvány előtti szintek felé javuljanak. Cullinane szerint ez a 2026-os pénzügyi évben bekövetkezhet, ha a Wizz vissza tud térni a kapacitásnövekedéshez, és kedvezőbb flottamixszel rendelkezik. „Az RBC profitbecslése a Wizz Air márciusban véget érő pénzügyi évére vonatkozó előrejelzési tartományának alsó széle felé helyezkedik el, ami kockázatot jelent az előrejelzésre” – mondta az elemző, aki
ennek ellenére úgy látja, az árfolyam a következő 12 hónapban akár meg is duplázódhat.
A Wizz Air menedzsmentje sem ül a babérjain, lépéseket tettek a nyereség újbóli növelésére, részben azzal, hogy jövőre hosszabb távú fapados járatot indítanak Szaúd-Arábiába – mondta Váradi József vezérigazgató egy múlt heti interjúban.