
Csődvédelemről tárgyal a Bidenék által megtorpedózott légitársaság
Tavasszal Joe Biden amerikai elnök még történelmi győzelemnek nevezte a Spirit Airlines és a JetBlue AirWays egyesülésének megtorpedózását, ma már a Spirit a kötvénytulajdonosokkal tárgyal a csődvédelemről. A fapados légitársaság árfolyama a csütörtöki amerikai zárás utáni kereskedésben bő 33 százalékot zuhant.

Nem spekulálnak, tárgyalnak a csődvédelemről
A The Wall Street Journal értesülései szerint, ha megállapodásra jutnának a kötvényesekkel és más hitelezőkkel, akkor sem valószínű a csődvédelem közeli bejelentése.
Tárgyalunk a kötvényesekkel, de nem fogunk részletekbe bocsátkozni, spekulálni a lehetséges kimenetelekről
– mondta Ted Christie vezérigazgató, hozzátéve: minél hamarabb dűlőre akarnak jutni.

Megszenvedték a hajtóművek visszahívását
Veszteségekkel és zsugorodó bevételekkel küzd a Spirit. Elsődleges az adósság közelgő lejáratainak kezelése. A 3,3 milliárd dolláros adósságtengerből 1,1 milliárd dollárnyi kötvény esedékes egy éven belül. Fontos határidő október 21., ugyanis eddig kell refinanszíroznia a cégnek a hitelkártya-üzletágát. A Spirit is azon légitársaságok közé tartozik, amelyeket súlyosan érintett a Pratt & Whitney-hajtóművek százainak visszahívása, és idén a flottájának egy része földre kényszerült. A légitársaság a múlt hónapban 186 pilótát bocsátott el.
Az Airbus hajtóműveit gyártó Pratt & Whitney anyacége, a korábban Raytheon néven ismert légiipari beszállító, az RTX tavaly ősszel közölte, hogy 600-700 turbóventilátoros hajtóművet (GTF) hív vissza minőség-ellenőrzés céljából, ami miatt az érintett Airbus A320neo típusú repülőgépek közül számos a földre kényszerült. Az új generációs hajtóművek átvizsgálása meglehetősen hosszadalmas folyamat, csak 2026-ban zárulhat le.
A Spirit most azt tervezi, hogy a negyedik negyedévben közel 20 százalékkal csökkenti kapacitását az előző év azonos időszakához képest
– írták a Deutsche Bank légi közlekedési iparági elemzői a héten.
Kampánytéma a piaci verseny
Az amerikai igazságügyi tárca támadta meg bíróságon a két légitársaság tervezett fúzióját. Washington azzal érvelt, hogy az üzlet növelné a jegyárakat, és csökkentené a piaci versenyt. A Spirit felvásárlásával 200 repülőgép és 3 ezer pilóta került volna a JetBlue kötelékébe, egyben a cég az ötödik legnagyobb amerikai légitársaság lett volna.
A szövetségi bíró az Igazságügyi Minisztérium érvelése mellé állt, miszerint az egyesülés károsította volna azokat az utazókat, akik a Spirit alacsony viteldíjaira támaszkodnak.
A bírósági döntés a Biden-kormányzat győzelmét jelentette,
amely keményen fellépett a légi közlekedésen belüli fúziók ellen.





