BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Michael O'Leary Press Conference In Krakow

Drasztikusan csökkenti németországi járatait a Ryanair, Michael O'Leary szerint idióta a kormány

Magas németországi adókkal és egyéb költségekkel magyarázta piaci jelenlétük drasztikus megkurtítását az ír légitársaság első embere. Michael O’Leary szerint a berlini kormány a katasztrófa receptjét valósítja meg, ezért a Ryanairnek nincs más választása, mint a részleges kivonulás.

Idiótának nevezte a német kormányt az ír Ryanair légitársaság provokatív kijelentéseiről ismert cégelnöke, Michael O’Leary egy a cég vezetőivel készült interjúban – írja a Der Aktionär német tőzsdei portál. 

Michael O'Leary Press Conference In Krakow
Michael O’Leary Krakkóban, Lengyelországgal is elégedett az üzletember / Fotó: NurPhoto via AFP

Berlin a repüléssel kapcsolatos díjak és adók emelésével dühítette fel az ír üzletembert, aki szerint olyan költséges lett a légi társaságok üzemeltetése Németországban, hogy nincs más választásuk, mint a részleges kivonulás erről a piacról.

Jövő nyáron 22 berlini útvonalat törölnek, hamburgi járataikat pedig 60 százalékkal vágják vissza. Dortmundot, Drezdát és Lipcsét 2025 nyarától egyáltalán nem fogják kiszolgálni.

A német piacot viselte meg már a koronavírus-járvány is a legjobban Európában, amire azzal a „zseniális” ötlettel reagáltak, hogy még tovább emelték az adókat és a díjakat – mondta az Airliners.de által készített interjúban O’Leary.

Az utasok kiszorítása adókkal és díjakkal azonban semmire sem megoldás. Ez a katasztrófa receptje. De van más út is: Svédország, Olaszország, Magyarország és Lengyelország vagy csökkentette, vagy teljesen eltörölte az adókat, ezért ezekben az országokban növeltük is a kapacitásainkat, és ez Németországban is megtörténhetne 

– tette hozzá.

„Szeretjük Németországot, de ott vannak messze a legrosszabb keretfeltételek.”

Olaszországban, Portugáliában és számos más országban is az első helyen állunk. Németországban azonban nem vagyunk olyan nagyok. Ez  annak a következménye, hogy nyilvánvalóan nem akarnak konkurenciát a Lufthansa nemzeti fuvarozónak

– tette hozzá Eddie Wilson a Ryanair vezérigazgatója.

Miután a Lufthansát a járvány idején megmentette az állam, és mindenki azt hitte, hogy hamarosan minden újra rendben lesz. De nem ez lett a helyzet. A Lufthansa összezsugorodott és a verseny is eltűnt a német piacról. A belépési költségek egyszerűen túl magasak. Húzósak az adók és az egyéb repülőtéri költségek. Úgy tűnik, kizárólag a Lufthansától várják a problémáik megoldását, de mind hiába.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.