
Alig néhány hónappal egy súlyos baleset után, máris globális terveket sző a légitársaság
Januárban azzal került a címlapokra az Alaska Airlines, hogy a levegőben szakadt ki egy Boeing 737 Max 9 oldala. Most a New York-i tőzsdenyitás előtti kereskedésben pattant bő 10 százalékot az árfolyam, miután a légitársaság vázolta globális üzleti terveit.

Európába készül az Alaska
Az Alaska Airlines, mely a Hawaii utazások specialistája, még tavaly decemberben tett ajánlatot a Hawaiian Holdingsra, az adósságállományt is beszámítva 1,9 milliárd dollárt kínálva a pandémia idején megroppant helyi légitársaság üzemeltetőjéért.
A vételár négyszeres prémiumot tartalmazott, a Hawaiian Airlines részvényesei örömmel fogadták, csakhogy az ügylet nyélbe ütéséhez az amerikai versenyhatóság szerepét betöltő igazságügyi minisztérium engedélyét is be kellett szerezni, ami nem volt egyszerű dolog, de megoldották, s szeptemberben zárták az üzletet.
Most arra készül az Alaska, hogy seattle-i csomópontját nemzetközi átszállóhellyé alakítsa, jövőre
közvetlen járatokat indítva Tokióba és Szöulba a Hawaiiról átvett széles törzsű repülőgépekkel.
A Seattle és a Tokió Narita nemzetközi repülőtér közötti közvetlen napi járatok májusban, a szöuli járatok pedig októberben indulnak. 2030-ban az Alaska már legalább 12 nonstop globális célállomást fog kiszolgálni Seattle-ből a széles törzsű gépekkel.
Európai úti célok is szerepelnek a tervekben.
Csúcskategóriás szabadidős utazásokból profitálnak
Az Alaska azok közé a légitársaságok közé tartozik, amelyek profitáltak a csúcskategóriás szabadidős utazások iránti kereslet megugrásából. Ahogy Shane Tackett pénzügyi igazgató rámutatott:
Az élményutazás az egyetlen nagyobb keresleti szegmens, amely az elmúlt néhány évben nőtt.
Ezt aknáznák ki a jövőben is: prémium társmárkás hitelkártyát indítanak a világjáró utazók számára, s repülőtéri várótermeket építenek San Diegóban és Honoluluban.
Nem véletlen, hogy a légitársaság 2027-ben 11-13 százalékos adózás előtti árréssel, legalább 10 dolláros egy részvényre jutó nyereséggel és 1 milliárd dolláros extraprofittal számol.
Az egy részvényre jutó eredmény már jövőre elérheti az 5,75 dollárt.
A vállalat megemelte idei negyedik negyedéves előrejelzését is, hivatkozva az erős foglalásokra és az alacsonyabb költségekre az adósságok kifizetése után.




