BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Alaska Airlines Grounds Its Fleet Of 65 Boeing 737 Max 9's, After Fuselage Section Blew Out In Flight

Alig néhány hónappal egy súlyos baleset után, máris globális terveket sző a légitársaság

A csúcskategóriás légi utak amerikai specialistája Japánba, Koreába és Európába készül. Erre a hírre, már az amerikai nyitás előtt bő 10 százalékot pattant az Alaska Airlines árfolyama.

Januárban azzal került a címlapokra az Alaska Airlines, hogy a levegőben szakadt ki egy Boeing 737 Max 9 oldala. Most a New York-i tőzsdenyitás előtti kereskedésben pattant bő 10 százalékot az árfolyam, miután a légitársaság vázolta globális üzleti terveit. 

Alaska Airlines Grounds Its Fleet Of 65 Boeing 737 Max 9's, After Fuselage Section Blew Out In Flight
Globális hálót sző az Alaska / Fotó: Stephen Brashear

Európába készül az Alaska

Az Alaska Airlines, mely a Hawaii utazások specialistája, még tavaly decemberben tett ajánlatot a Hawaiian Holdingsra, az adósságállományt is beszámítva 1,9 milliárd dollárt kínálva a pandémia idején megroppant helyi légitársaság üzemeltetőjéért. 

A vételár négyszeres prémiumot tartalmazott, a Hawaiian Airlines részvényesei örömmel fogadták, csakhogy az ügylet nyélbe ütéséhez az amerikai versenyhatóság szerepét betöltő igazságügyi minisztérium engedélyét is be kellett szerezni, ami nem volt egyszerű dolog, de megoldották, s szeptemberben zárták az üzletet.

Most arra készül az Alaska, hogy seattle-i csomópontját nemzetközi átszállóhellyé alakítsa, jövőre 

közvetlen járatokat indítva Tokióba és Szöulba a Hawaiiról átvett széles törzsű repülőgépekkel. 

A Seattle és a Tokió Narita nemzetközi repülőtér közötti közvetlen napi járatok májusban, a szöuli járatok pedig októberben indulnak. 2030-ban az Alaska már legalább 12 nonstop globális célállomást fog kiszolgálni Seattle-ből a széles törzsű gépekkel. 

Európai úti célok is szerepelnek a tervekben.

Csúcskategóriás szabadidős utazásokból profitálnak 

Az Alaska azok közé a légitársaságok közé tartozik, amelyek profitáltak a csúcskategóriás szabadidős utazások iránti kereslet megugrásából. Ahogy Shane Tackett pénzügyi igazgató rámutatott: 

Az élményutazás az egyetlen nagyobb keresleti szegmens, amely az elmúlt néhány évben nőtt. 

Ezt aknáznák ki a jövőben is: prémium társmárkás hitelkártyát indítanak a világjáró utazók számára, s repülőtéri várótermeket építenek San Diegóban és Honoluluban.

Nem véletlen, hogy a légitársaság 2027-ben 11-13 százalékos adózás előtti árréssel, legalább 10 dolláros egy részvényre jutó nyereséggel és 1 milliárd dolláros extraprofittal számol. 

Az egy részvényre jutó eredmény már jövőre elérheti az 5,75 dollárt.

A vállalat megemelte idei negyedik negyedéves előrejelzését is, hivatkozva az erős foglalásokra és az alacsonyabb költségekre az adósságok kifizetése után.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.