BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Gyorsítósávban az AutoWallis: Mercedes és Ford márkákkal erősít az autókereskedő

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő Milan Král Group 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

Tovább erősíti meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját az AutoWallis csoport, miután sikeresen lezárta a cseh autópiacon működő, több szegmensben tekintélyes részesedéssel, tapasztalt menedzsmenttel és saját tulajdonú ingatlanokkal működő Milan Král Group felvásárlását. Az 5 telephelyen összesen 200 főt foglalkoztató csoport vételárát az AutoWallis a saját mellett a nemrégiben kedvező feltételekkel kibocsátott, 10 éves euró kötvénykibocsátásból befolyt forrás felhasználásával finanszírozta. 

AutoWallis, Milán Král Group, Csehország
A Mercedes-Benz modelljei is bekerülnek az AutoWallis portfóliójába / Fotó: fotoartcb.cz

A tranzakciónak köszönhetően az AutoWallis 16 országban már 27 autómárkát képvisel, és tovább erősíti jelenlétét a magyarnál jövedelmezőbb autópiaccal rendelkező országban. 

A csehországi újautó-regisztrációk száma ugyanis 2023-ban meghaladta a 244 ezer darabot, amely a hazainak közel kétszerese. Az AutoWallisnak a Milan Král a második cseh kiskereskedelmi akvizíciója, miután júliusban a Stratos Auto három BMW márkakereskedését már megszerezte, mellyel Prágában és két további cseh városban jelent meg. 

A mostani akvizíció jelentőségét mutatja, hogy a Milan Král Group 2023-as árbevétele megközelítőleg 50 milliárd, EBITDA-ja 2,9 milliárd forintnak megfelelő cseh korona volt, az elmúlt 3 évben folyamatosan növelte értékesítését, és 6 százalék fölötti (cseh szabályok szerinti) EBITDA-margint ért el. Az AutoWallis a 2023-as évet 366 milliárd forint árbevétel mellett 20 milliárd forintos EBITDA-val zárta. 

Stratégia mentén halad a magyar autókereskedelmi csoport

A Milan Král Group felvásárlása jól illeszkedik az AutoWallis tavasszal megújított stratégiai céljaihoz, amelyek alapján a 2024 nyarán történt cseh kiskereskedelmi piacra lépést követően a csoport tovább erősíti a pozícióját az országban, diverzifikálja tevékenységét, valamint növeli a már jelenleg is többségében nemzetközi piacokról származó külföldi árbevételét. Az AutoWallis kiskereskedelmi növekedési tervének fontos eleme a külföldi terjeszkedés, ezen belül pedig a csehországi prémium szegmensben történő bővülés, amit a most lezárt felvásárlás is támogat a BMW és most már a Mercedes-Benz márkával is.

Az AutoWallis tavasszal közzétett, frissített stratégiája alapján 2028-ban a vállalat újgépjármű-értékesítése meghaladhatja a 100 ezer darabot, árbevétele a 750 milliárd, míg EBITDA-nyeresége a 40 milliárd forintot, utóbbi két mutató esetében megduplázva ezzel a 2023-as eredményeket. 

Antal Péter, az AutoWallis csoport kiskereskedelmi üzletágának vezetője elmondta, hogy Csehországban 2023-ban a magyar mennyiség közel dupláját, 244 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami idén 260 ezer darabra emelkedhet. Ez jól mutatja, hogy az AutoWallis portfóliójának földrajzi diverzifikációja támogatja a vállalat stabil növekedését, és tovább erősíti a csoport meghatározó pozícióját a közép-kelet-európai régió autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói piacán. 

Ezért fontos mérföldkő az AutoWallis eddigi legnagyobb felvásárlása

A 30 éves Milan Král Group a dél-csehországi régió székhelyén, Ceské Budejovice városban négy márka (BMW, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz Truck, Ford) értékesítésével, szervizelésével, az Opel márkaszerviz tevékenységgel, valamint saját márkanéven futó (auto.pro.Tebe) használtautó kereskedelemmel foglalkozik, továbbá különálló lakatos- és fényezőüzemmel is rendelkezik. 

  • A tranzakcióval az AutoWallis egyrészt erősítette a BMW hálózatban meglévő pozícióját: kiskereskedelmi piaci részesedése 13-ról 20 százalékra növekszik Csehországban. 
  • A felvásárlással másrészt új márkákkal bővítette már eddig is impozáns kiskereskedelmi portfólióját (a Mercedes-Benz márkán belül 6 százalék feletti piaci részesedést vett át a cseh piacon), és az így növekvő diverzifikációval tovább stabilizálva eredménytermelő képességét. 
  • A felvásárlás harmadik stratégiai eleme, hogy az AutoWallis új tevékenységet is akvirált: megjelent a régiós ország nagyhaszongépjármű-piacán a Mercedes-Benz Truck márka értékesítésével és szervizelésével. 

Utóbbi tevékenység hosszú távú fejlődését egy jelenleg épülő, 2025-ben megnyíló, 3,1 hektáros területen, 3400 négyzetméteres új Mercedes-Benz Truck kamion értékesítési pont és szerviz is támogatja. A megszerzett csoport integrálását, valamint zökkenőmentes működését a 200 alkalmazott és a tapasztalt menedzsment munkájának folytatása biztosítja, amellyel párhuzamosan megkezdődött az AutoWallis csoporton belüli szinergiák feltárása.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.