Árbevétel- és profitsoron is lenyomta az előzetes elemzői várakozásokat az AMD, a csipgyártó adatközponthardverei iránti kereslet ugyanakkor valamivel kisebb volt, mint ahogy a piac várta, a befektetők pedig hihetetlen keményen megbüntették érte a céget: a papírok 9 százalékot estek a tőzsdezárás utáni kereskedésben.
Az Intel legnagyobb riválisának negyedik negyedéves árbevétele 7,66 milliárd dollárra nőtt a várt 7,53 milliárddal szemben, az egy részvényre jutó eredmény (EPS) pedig 1,09 dollár lett, szemben az 1,08 dolláros várakozással. A negyedéves profit 482 millió dolláron állt meg, csökkenést mutatva a 667 milliós 2023-es negyedik negyeddel szemben, de erre a trendre már előzetesen is figyelmeztettek az elemzők.
Az AMD adatközpontok számára értékesített csipjei 3,86 milliárd dolláros forgalmat generáltak az időszakban, ami 69 százalékos volt az éves növekedés, az elemzők azonban 4,14 milliárdot vártak ezen a soron, mélyrepülésbe küldve ezzel a részvényeket. Az adatközpontok iránti érdeklődés a mesterséges intelligencia két évvel ezelőtti berobbanásával vált minden szegmensbeli vállalat várt teljesítményének fokmérőjévé. A piacok ezen a fronton várnak lényegi ugrást a profitabilitásban, minden cégnél azt figyelik, mekkora részt tud majd magának kihasítani az egyre csak növekvő MI-tortából. Az AMD ezen a téren egyelőre egyértelmű lemaradásban van az Nvidia mögött, viszont a szegmens bővülésén keresztül egyre nagyobb részt tudhat magáénak a szektorból.
Az AMD a teljes évet tekintve 94 százalékkal, 12,6 milliárd dollárra tudta növelni adatközpont-bevételeit, de a befektetőknek ez sem volt elég.
Az AMD-nek az elmúlt hónapok kifejezetten fájdalmasak voltak a tőzsdén, a csipgyártó papírjai az utóbbi egy évben 31 százalékot vesztettek értékükből. Az idén a jelentés közzététele előtt csak oldalazott a papír, a friss számok viszont már év elejétől véve is mínuszba húzták az árfolyamot.
Az adatközponthardvereink iránti keresletnövekedésen keresztül úgy látjuk, meg tudjuk lovagolni a hullámot, ezért a következő években már sok tízmilliárd dolláros árbevételt várunk a szegmenstől
– mondta az eredmények kapcsán Lisa Su cégvezér.
A vállalat számítógépekbe és laptopokba gyártott csipjeinek forgalma 58 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra nőtt a negyedévben, a lakossági videókártya-piacon viszont 59 százalékkal, 563 millió dollárra csökkent az értékesítési volumen – emelte ki a CNBC.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.