Hatalmas, 15 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási programot jelentett be kedden a PayPal – ebből 6 milliárdot még az idén elköltenének –, ráadásul nagyobb profitot vár az elemzői konszenzusnál az első negyedévre és az egész idei évre is – derül ki a legfrissebb fintech trendek által röpített vállalat negyedik negyedéves gyorsjelentéséből.
A menedzsment ugyanis a már megkezdett három hónapos periódusban 1,15-1,17 dolláros korrigált részvényenkénti nyereséggel (EPS) számol az LSEG (londoni tőzsdecsoport) által megkérdezett elemzők 1,13 dolláros mediánjával szemben. A teljes évre pedig 4,95-5,1 dolláros EPS-re számít, míg a piac csupán 4,9 dollárt előlegezett meg neki.
Az amerikai fintech vállalat bevételei amúgy a negyedik negyedévben mintegy 4 százalékkal, 8,37 milliárd dollárra nőttek az egy évvel ezelőtti 8,03 milliárd dollárhoz, valamint a Wall Street 8,26 milliárd dolláros becsléséhez képest.
Érdekesség, hogy a vártnál nagyobb bevételt a PayPal úgy érte el, hogy a cég alkalmazásain keresztül lebonyolított teljes digitális pénzügyi forgalom (TPV) a szakértők által jelzett 438,2 milliárd dollártól minimálisan, 400 millió dollárral elmaradt. Ráadásul a PayPal bevételi aránya is 1,91 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 1,96 százalékról, ám a tranzakciós árrés – amelynek alapján a vállalat alaptevékenysége nyereségességét méri – 45,8 százalékról 47 százalékra emelkedett.
Az egész tavalyi évben a tranzakciós árrés dollárban kifejezett értéke 7 százalékkal, 14,7 milliárd dollárra nőtt. Idén további 4-5 százalékos növekedéssel már 15,2-15,4 milliárd dollárt várnak ezen a soron.
A PayPal részvényei az elmúlt egy évben 43 százalékkal drágultak a hétfői zárásig. Alex Chriss vezérigazgató, aki 2023 szeptemberében ült be a székébe, ezek szerint sikerrel indította újra a PayPal növekedését, amit korábban a fintech szektorban élesedő verseny és a cég csökkenő bevételi aránya blokkolt.
Chriss egyebek között a PayPal által felvásárolt, a Meta által használt Braintree és a Venmo fizetési alkalmazásokat is termőre fordította. A Venmo teljes fizetési volumene például 10 százalékkal nőtt a negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, mivel mások mellett most már
elfogadja az applikációt.
Rövid távon Chriss szerint a két elsődleges bevételtermelő eszköz a Venmo bankkártyája – amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy online és offline is költsenek az egyenlegükkel –, valamint a Pay With Venmo alkalmazás lesz. Az utóbbi révén az ügyfelek zökkenőmentesen bonyolíthatják le online fizetéseiket. A bankkártya havi aktív felhasználói száma 2024-ben több mint 30 százalékkal nőtt, a Pay with Venmóé pedig több mint 20 százalékkal. A vállalat tavaly egész évben 8,8 millió új aktív számlát nyitott ügyfeleinek.
Chriss egyik stratégiája a csökkenő árrés kezelésére, hogy a kereskedőknek fokozottan értéknövelt szolgáltatásokat kínál, például adatpontok összekapcsolását a pénztárnál, hogy csökkentse a lelépési arányt. Ez a Fastlane névre keresztelt termék augusztusban indult útjára, és egy olyan egykattintásos fizetési lehetőséget biztosít az online értékesítésekhez, amely felveheti a versenyt az Apple Payjel és a Shopify által kínált Shop Payjel.
A másik nagy termékbevezetés 2024-ben a PayPal Everywhere volt, amely szeptembertől kínál 5 százalékos készpénz-visszatérítést a PayPal bankkártya mobilalkalmazáson belüli használatáért.
A befektetők viszont finoman szólva sem ájultak el a cég teljesítményétől, amiben a tavalyi hatalmas árfolyam-emelkedés, illetve az emiatt kialakult vérmes várakozások is ludasok voltak. Az amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben az árfolyam több mint 8 százalékkal, 82 dollárra zuhant. A Jefferies elemzője szerint a befektetőknél főleg a TPV-érték elmaradása, valamint a működési költségek növekedése verte ki a biztosítékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.