A Meta arra számít, hogy a következő években mesterséges intelligenciával (MI) generált karakterek lepik majd el a Facebookot, amelyeket a közösségi oldal valódi, hús-vér felhasználói készíthetnek a cég AI Studio nevű megoldásával. A vállalat szerint a lépés növelheti a platform forgalmát.
A Fintechradar szerint a technológia segítségével megszületett profilok képeket tölthetnek fel, életrajzuk lesz, üzeneteket küldhetnek és tartalmakat oszthatnak meg. Eddig több százezer, MI-generált karakter készült el, azonban főként privát módban, így nem érhetők el nyilvánosan.
A felhasználók azonban a mesterséges intelligenciát inkább fotók szerkesztésére és valós tartalmak javítására alkalmazták, és nem aratott osztatlan sikert az elképzelés. Ráadásul felhívta a figyelmet arra a tényre, hogy a cég 2023-ban 28 MI-generált profilt hozott létre a Facebookon és az Instagramon, amelyekből néhány megmaradt.
Miután az amerikai sajtó több munkatársa is beszélgetésbe kezdett velük, a Meta az év elején bejelentette, hogy törli az általa létrehozott virtuális felhasználókat. A vállalat elismerte: hiba volt, hogy ezeket a karaktereket nem lehetett blokkolni, és csupán kísérleteztek velük. Ugyanakkor a felhasználók által generált profilok maradhatnak.
Az MI egyre nagyobb teret nyer: a két éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával.
Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, a vállalatok pedig azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásaikat, hogy termékeikbe MI-t építenek be. Így tett a Microsoft mellett az Amazon, de van már orosz csetbot is.
A Metának Llama néven saját nagy nyelvi modellje van, amelynek a legújabb verziója (Llama 3) tavaly áprilisban jelent meg, és ez hajtja a cég Meta AI nevű mesterségesintelligencia-asszisztensét. A vállalat csetbotja a WhatsApp, az Instagram, a Facebook és a Messenger alkalmazásban érhető el ingyen, de Európában egyelőre nem használható.
Új appot indított a TikTok fejlesztője – MI segítségével gyárthatunk videókat
A ByteDance tulajdonában lévő TikTok csütörtökön bejelentette, hogy a Symphony Creative Studios nevű, generatív MI-videókészítő platformja világszerte elérhetővé vált minden hirdetőnek, miközben a rövid videós alkalmazás igyekszik fellendíteni hirdetési üzletágát. A TikTok a legújabb technológiai vállalat, amely mesterséges intelligencia által generált funkciókat épít be a hirdetési üzletágába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.