Új csúcsra nőtt a 4iG árbevétele
Tovább növelte tavaly piaci jelenlétét a 4iG csoport, miközben jelentős mértékben javította konszolidált pénzügyi mutatóit, megerősítve versenyképességét és fenntartható növekedési pályáját. A 4iG 2024-es teljes évre vonatkozó, nem auditált IFRS szerinti konszolidált nettó árbevétele 17,7 százalékkal, 700,4 milliárd forintra nőtt, amelynek 85 százaléka a telekommunikációs, 15 százaléka pedig az informatikai divízióból származott – közölte a cégcsoport pénteken, tőzsdezárás után.

Az EBITDA 15 százalékkal, 230,8 milliárd forintra nőtt, míg az EBITDA-marzs 33 százalék lett, az egy részvényre jutó EBITDA 771,6 forintra emelkedett.
Felpörgött a kereslet a mobilszegmensben
Az árbevétel- és az EBITDA-növekedés több kulcsfontosságú tényező eredménye:
- A 4iG 2024-ben már a teljes évre vonatkozóan konszolidálta a Vodafone Magyarország pénzügyi teljesítményét, ami jelentős hatással volt a csoport eredményeire.
- Erős keresletbővülés jellemezte a mobilszegmenst, valamint javult a telekommunikációs szektorban az egy előfizetőre jutó árbevétel (ARPU).
- A csoport informatikai üzletága 2023-hoz mérten növelte árbevételét, ami tovább javította eredményességét.
A 4iG növekedése ellenére 48,5 milliárd forint adózott veszteséget könyvelt el, amelyet főként pénzkiáramlással nem járó tételek, például a felvásárolt leányvállalatok eszközei és kötelezettségei valós értékeléséből származó több át éven húzódó többletráfordítás (23,6 milliárd forint) és a nem realizált árfolyamveszteség (17,6 milliárd forint) okoztak.
A pénzkiáramlással nem járó tételeken felül olyan egyszeri ráfordítások is jelentkeztek mintegy 9,9 milliárd forint összegben, amelyek a magyarországi telekommunikációs portfólió strukturális átalakításának következtében merültek fel.
Az előző tételektől megtisztított adózott eredmény 2,7 milliárd forint volt 2024-ben.
Előrehaladt a 4iG cégátalakítási programja
A csoport 2024-ben jelentős cégátalakítási programot hajtott végre Magyarországon és sikeresen lezárta transzformációs programjának első szakaszát, aminek keretében:
- megvalósult a távközlési leányvállalatok strukturális szeparációja (a távközlési cégek infrastruktúra és kereskedelmi vállalatokra váltak szét),
- levált a 4iG Nyrt.-ről a vállalatcsoport informatikai üzletága, amely önálló vállalatként, 4iG Informatikai Zrt. néven folytatja tevékenységét,
- megkezdődött a 4iG Csoport űr- és védelmi ipari érdekeltségeit összefogó holdingvállalat, a 4iG Űr- és Védelmi Technológiák Zrt. működése, illetve portfóliójának kialakítása.
Egységes márkanév
Az átalakulás részeként a távközlési kereskedelmi leányvállalatok január 1-jétől egységes brand alatt, a One márkanéven működnek.
A várhatóan 2025 második felében lezáruló transzformációs program hatékonyságot és versenyképességet tovább javító intézkedései mellett a nemzetközi expanzió és a jelentős globális üzleti együttműködések járulhatnak hozzá jelentősen a tulajdonosi értékteremtéshez.
A cégcsoport hazai portfoliójának átstrukturálása közép és hosszú távon jelentős pénzügyi előnyökkel jár, amely hozzájárul a stratégiai célok eléréséhez, a pénzügyi és működési stabilitás további növekedéséhez.


