A nagyobb csalódást az EBITDA vártnál gyengébb alakulásával okozta a Wizz Air január 30-án publikált harmadik negyedéves gyorsjelentése a Concorde Értékpapír Zrt. elemzési üzletágvezetőjének – derül ki a brókercég negyedéves elemzéséből.
Bukta Gábor persze az elemzésben azt sem hagyta szó nélkül, hogy a fapados légitársaság 238 millió eurós nettó veszteségről számolt be, szemben a Concorde 206 millió eurós becslésével és a Bloomberg-konszenzus 138 millió eurós előrejelzésével, ám ennél kedvezőtlenebb fejleménynek tartja, hogy az EBITDA - a vártnál enyhén alacsonyabb bevételek és magasabb költségek miatt - csupán 157 millió euróra rúgott az időszakban, szemben az elemzői konszenzus 254 millió eurós becslésével.
További negatívum, hogy a jelenlegi, március végén lezáruló 2025-ös üzleti évre - az árfolyamhatások figyelembe vétele nélkül - a nettóprofit-előrejelzést 350-450 millió euróról a 250-300 millió euró közötti tartományra csökkentették, ami viszont a közelmúltbeli elemzői kommentárok fényében nem lephette meg a piacot.
A menedzsment úgy látja, hogy az adózás utáni nyereség a jelenlegi devizaárfolyamok mellett 125-175 millió euró között valószínűsíthető, ami egyértelmű iránymutatást adhat a piacnak, ugyanakkor a Concorde-nál úgy vélik, hogy nagyon optimista várakozásnak tűnik, ha figyelembe vesszük a harmadik negyedévi gyenge EBITDA-t.
Kedvező ugyanakkor, hogy némileg már látszanak
Ez a menedzsment szerint a januári és a februári bevételben is látszik majd, mivel alacsony kétszámjegyű növekedést tapasztalnak, amit a tavalyi év azonos időszakához képest mintegy 3 százalékponttal magasabb foglalások is alátámasztanak.
A negyedik negyedév eddig eltelt részében az egy rendelkezésre álló ülőhely-kilométerre jutó bevétel (RASK) 8 százalékos növekedést jelez, ami alapvetően magasabb, mint a riválisoknál, de nagyjából összhangban van a 2025-ös évre vonatkozó korábbi, közepes egyszámjegyű bevételbővülésre vonatkozó előrejelzéssel, amit a húsvéti ünnepek áprilisra tolódása torzít részben.
A vezérigazgató úgy véli, hogy az üzletág fontos fordulóponthoz érkezett.
A Wizz Air lassítja a flottabővítés ütemét, ami inkább további pozitívumként értelmezhető, hiszen a marzsok ezáltal javulhatnak Bukta Gábor szerint a jövőben.
A flotta a friss előrejelzés szerint 2028. március végére 305 repülőgépre nő, szemben a korábbi 380 repülőgépes prognózissal a mostani 226 gépből álló flottáról. Az olajkitettséget 56 százalékban már lefedezték 712/792 dollár / metrikus tonna áron a következő, a 2026-os pénzügyi évre, ami némi hátszelet adhat a Wizznek.
Mindezzel együtt a Concorde változatlanul hagyta 22,1 fontos célárát és vételi ajánlását a részvényre.
Emellett továbbra is azt tekinti a legnagyobb kockázatnak, hogy a menedzsment elveszíthette hitelességét számos befektető és az elemzők szemében.
A külső környezet – leszámítva az egyedi kockázatként említendő hajtóműproblémákat - jelenleg kedvező, így sürgősen javulásnak kellene indulnia a pénzügyi eredményeknek a Wizz Airnél, hogy a bizalmat visszaépítsék. A következő pénzügyi évre a Concorde ezen a téren jelenleg optimista, s ez alátámasztja vételi ajánlását is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.