A nagyobb csalódást az EBITDA vártnál gyengébb alakulásával okozta a Wizz Air január 30-án publikált harmadik negyedéves gyorsjelentése a Concorde Értékpapír Zrt. elemzési üzletágvezetőjének – derül ki a brókercég negyedéves elemzéséből.

A Wizz Air gyorsjelentésének negatívumai
Bukta Gábor persze az elemzésben azt sem hagyta szó nélkül, hogy a fapados légitársaság 238 millió eurós nettó veszteségről számolt be, szemben a Concorde 206 millió eurós becslésével és a Bloomberg-konszenzus 138 millió eurós előrejelzésével, ám ennél kedvezőtlenebb fejleménynek tartja, hogy az EBITDA - a vártnál enyhén alacsonyabb bevételek és magasabb költségek miatt - csupán 157 millió euróra rúgott az időszakban, szemben az elemzői konszenzus 254 millió eurós becslésével.
További negatívum, hogy a jelenlegi, március végén lezáruló 2025-ös üzleti évre - az árfolyamhatások figyelembe vétele nélkül - a nettóprofit-előrejelzést 350-450 millió euróról a 250-300 millió euró közötti tartományra csökkentették, ami viszont a közelmúltbeli elemzői kommentárok fényében nem lephette meg a piacot.
A menedzsment úgy látja, hogy az adózás utáni nyereség a jelenlegi devizaárfolyamok mellett 125-175 millió euró között valószínűsíthető, ami egyértelmű iránymutatást adhat a piacnak, ugyanakkor a Concorde-nál úgy vélik, hogy nagyon optimista várakozásnak tűnik, ha figyelembe vesszük a harmadik negyedévi gyenge EBITDA-t.
Vannak pozitívumok is
Kedvező ugyanakkor, hogy némileg már látszanak
- a hatékonyságjavulás jelei,
- ráadásul a kereslet továbbra is erős.
Ez a menedzsment szerint a januári és a februári bevételben is látszik majd, mivel alacsony kétszámjegyű növekedést tapasztalnak, amit a tavalyi év azonos időszakához képest mintegy 3 százalékponttal magasabb foglalások is alátámasztanak.
A negyedik negyedév eddig eltelt részében az egy rendelkezésre álló ülőhely-kilométerre jutó bevétel (RASK) 8 százalékos növekedést jelez, ami alapvetően magasabb, mint a riválisoknál, de nagyjából összhangban van a 2025-ös évre vonatkozó korábbi, közepes egyszámjegyű bevételbővülésre vonatkozó előrejelzéssel, amit a húsvéti ünnepek áprilisra tolódása torzít részben.
A vezérigazgató úgy véli, hogy az üzletág fontos fordulóponthoz érkezett.
A Wizz Air lassítja a flottabővítés ütemét, ami inkább további pozitívumként értelmezhető, hiszen a marzsok ezáltal javulhatnak Bukta Gábor szerint a jövőben.
A flotta a friss előrejelzés szerint 2028. március végére 305 repülőgépre nő, szemben a korábbi 380 repülőgépes prognózissal a mostani 226 gépből álló flottáról. Az olajkitettséget 56 százalékban már lefedezték 712/792 dollár / metrikus tonna áron a következő, a 2026-os pénzügyi évre, ami némi hátszelet adhat a Wizznek.
Mindezzel együtt a Concorde változatlanul hagyta 22,1 fontos célárát és vételi ajánlását a részvényre.
A legnagyobb kockázat
Emellett továbbra is azt tekinti a legnagyobb kockázatnak, hogy a menedzsment elveszíthette hitelességét számos befektető és az elemzők szemében.
A külső környezet – leszámítva az egyedi kockázatként említendő hajtóműproblémákat - jelenleg kedvező, így sürgősen javulásnak kellene indulnia a pénzügyi eredményeknek a Wizz Airnél, hogy a bizalmat visszaépítsék. A következő pénzügyi évre a Concorde ezen a téren jelenleg optimista, s ez alátámasztja vételi ajánlását is.
Ajánlott videók

A szankciók kijátszása semmi, az igazi nagyüzem csak most jön: komolyan megizzadnak majd a legális földgázkereskedők





