
Turisztikai toplista: sok az újonc a friss válogatásban
Megjelent A turizmus 50 fontos szereplője & top 10 expat, szakmai szövetség, polgármester és fiatal című kiadvány 2024-es kötete – közölte a Turizmus.com kiadója, a Turizmus Kft., amely az ágazat legfontosabb szereplőit tematikusan csoportosítva mutatja be.

A turizmus top 50-ben 19 szakember most először szerepel az összeállításban, hatan az elmúlt tizenegy évben kiemelkedő teljesítményük révén mindig helyet kaptak az impozáns listán.
Toplista minden kategóriából
A válogatásba bekerülni a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány partnerszervezetei, valamint a Turizmus.com szakmai hírportál szerkesztősége alkotta szakmai zsűri értékelése alapján lehet.
A kiadványt a 32. Turizmus Évadnyitó Gálán vehették kézbe először az érdeklődők és a benne szereplők.
Az évről évre frissülő és időnként új kategóriával bővülő toplistán
- szállodaláncok,
- utazási irodák,
- légitársaságok,
- Michelin-csillagos étterem,
- kulturális intézmények vezetői,
- fesztiválszervezők, továbbá
- az ágazatban érdekelt üzletemberek, befektetők kaptak helyet.

A 164 oldalas kötet valójában száz személyről szól, az 50-es toplistában ugyanis szerepelnek a teljesítmény szempontjából egymástól elválaszthatatlan párosok, és külön fejezetet alkotnak a szakmai szervezetek vezetői, a turizmus területén legsikeresebb polgármesterek, a legígéretesebb fiatal szakemberek.
Idén új elemként
külön listát szenteltek a magyar turizmusban több éve eredményesen dolgozó expatoknak is.
A toplistás szakemberek idei terveikről és várakozásaikról és cégük 2024-es eredményeiről is nyilatkoznak a kiadványban.

Mit hoz 2025 a magyar turizmusban?
A Hungaroring 2026-ra innovatív és az év 365 napján hasznosítható multifunkciós versenypályává válik – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki hetedik alkalommal szerepel a turizmus top 50-je között.
2025-re már 20 százalékos növekedést és 75 millió utast tervezünk. Ekkorát »békeévben« még nem nőttünk
– nyilatkozta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, aki 11. alkalommal, vagyis kezdettől szerepel a turizmus top 50-ében.
A kiadványban Orbán Ráhel, a BDPST Koncept alapítója, a BDPST Group kreatívigazgatója, aki három éve foglalta el helyét a toplistában, kiemelte: „Az általunk kialakított márkák a magyar kulturális örökségre építve egyedi értéket és nemzetközi színvonalú élményeket kínálnak.”
Első alkalommal kapott helyet a topkiadványban Rigó Ferenc, a Szallas Group átmeneti vezérigazgatója, aki a különböző régiós piacokon működő oldalakat egy platformon egyesítő lépésük kapcsán azt emelte ki, hogy ezáltal
lehetővé váltak a keresztirányú foglalások a magyar, román, lengyel és cseh felhasználók részére.




