Hatalmas meglepetésre az elmúlt öt napban a frankfurti tőzsde csütörtöki zárásáig közel 10 százalékkal, 85 euró fölé erősödtek a BMW részvényei, ezzel még a hadiipari konjunktúra által hajtott Rheinmetallt is megelőzve heti szinten a DAX élére állt a Debrecenben építkező prémiumautó-gyártó.
A 10 százalékos pluszból a bajor cég 4 százalékot csütörtökön zsebelt be, miután a július 31-re kitűzött részletes gyorsjelentése előtt előzetesen közzétette második negyedéves számait.
S ami még meglepőbb, a részvényesek mellett a globális elemzőházak is csettintettek az első pillantásra nem is annyira látványos eredményekre, hiszen a második negyedévben csupán 0,4 százalékkal adott el több autót a csoport, mint egy évvel korábban.
Jose Asumendi, a JPMorgan amerikai nagybank elemzője azonban például külön kiemelte, hogy a menedzsment szerint az előző negyedévhez képest felpörgött a szabad cash flow termelése, és egész évben is erősödést várnak ezen a soron, ami a fegyelmezett beruházási és készletgazdálkodásnak, valamint a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhető.
Asumendi továbbra is kitart a 89 eurós célára mellett, a részvényeket felülsúlyozásra ajánlva.
Tim Rokossa, a Deutsche Bank Research elemzője is kedvezően nyilatkozott, egyszersmind célárát is 85 euróról 90 euróra emelve, és fenntartva vételi ajánlását.
Rokossa arra számít, hogy a BMW július végi negyedéves jelentése egyértelműen igazolni fogja, hogy a csoport átvészelte a vihart, annak ellenére is, hogy számításaik szerint az amerikai vámokkal kapcsolatos költségek több száz millió euróra rúghatnak.
Szintén pozitívumként könyvelte el a Deutsche Bank elemzője, hogy az autóüzletágban a vállalat éves tervével összhangban tartható lesz a 6,1 százalékos üzemieredmény-ráta.
A brit Barclays befektetési bank is egyre bizakodóbban ítéli meg a BMW részvényeit. Henning Cosman elemző a célárát 73,50 euróról 82,50 euróra emelte, és alulsúlyozásról semleges súlyozásra minősítette fel a részvényeket. Kiemelte, hogy most már több lehetőséget lát, mint kockázatot. A londoni elemző ugyancsak különösen optimistán tekint az árrés és a cash flow alakulására.
A menedzsment önbizalma erős jelzés a piac számára, különösen azért, mert az év végi előrejelzést a folyamatos vámnyomás és a kihívásokkal teli kínai helyzet ellenére is fenntartották – mondta Pal Skirta, a Metzler Equities elemzője.
A Bernstein elemzői is csatlakoztak ehhez az értékeléshez, megjegyezve, hogy a prognózist a vámok több száz millió eurós költséghatása ellenére tartották fenn, ami jelentősen enyhítette az idegességet a piacon.
A BMW részvényei tehát utoljára márciusban látott szintre drágultak a napokban, a következő akadályt most a 88,26 eurós éves csúcs jelenti. Fundamentálisan pedig a bajor autógyártó a negyedik negyedévre várható új elektromos modell BMW iX3 (Neue Klasse) bemutatásával húzhat nagyot, amelyet Debrecenben kezdenek gyártani 2025 végén.
A Londoni Tőzsdecsoport egyébként 86,9 eurós medián célárral szintén vételre ajánlja a BMW részvényeit, melyek év eleje óta 6,2 százalékkal gyengültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.