Az első fél évben éves bázison 6 százalékkal, 146 391 darabra csökkent a Porsche AG értékesítése – közölte a német luxusautó-gyártó kedden reggel.
Ezen belül saját hazájában, Németországban 23 százalékkal, Kínában pedig 28 százalékkal kevesebb új Porsche talált gazdára.
Észak-Amerikában viszont a német autógyártó 10 százalékos volumenbővülést könyvelhetett el.
A Porsche közleménye kiemelte, hogy
A két kategória aránya tehát már együttesen az összértékesítés 36,1 százalékára rúg, ami 14,5 százalékponttal haladja meg az előző év azonos időszakát.
A legjobban teljesítő modell a Macan volt, amelynek eladásai az előző évhez képest 15 százalékkal, 45 137 darabra nőttek.
A Panamera is jól teljesített, 13 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest.
Észak-Amerika továbbra is a legnagyobb értékesítési régió 43 577 kiszállítással, ami 10 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest, ami egyúttal új féléves rekordot jelent.
Európában – Németország nélkül – a Porsche az első félévben 35 381 járművet szállított ki, ami 8 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A hazai piacon, azaz Németországban 23 százalékkal, 15 973 darabra zuhantak az eladások.
A visszaesésben mindkét régióban jelentős szerepet játszott az erős bázishatás is.
Kínában mindössze 21 302 járművet adtak át az ügyfeleknek (–28 százalék). A kínai piacon a csökkenés elsődleges oka továbbra is a luxusszegmens gyengélkedése, valamint az intenzív verseny.
Jól teljesítettek viszont az egyéb külföldi és feltörekvő piacok, ahol 10 százalékos volt a bővülés, ami szintén új történelmi csúcsot jelent.
Ebben a régióban összesen 30 158 járművet szállítottak ki a vevőknek.
A teljesen elektromos Macan jelentősen hozzájárult a villamosított autók arányának növekedéséhez
– mondta Matthias Becker, a Porsche igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja.
„Összességében sikerült stabilan tartani az értékesítési volumeneket az egyes régiókban a folyamatos geopolitikai kihívások ellenére” – tette hozzá Becker, aki arra is figyelmeztetett, hogy a következő időszakban is számos nehézséggel kell megküzdenie a cégnek.
Hétfőn a Mercedes-Benz is 9 százalékos volumencsökkenésről számolt be, ám ott a második negyedéves számokat közölték, illetve érdekes különbség még, hogy a Mercedesek éppen Németországban és Európában mentek jól, miközben az Egyesült Államokban esett vissza tetemesen az értékesítésük.
A piac amúgy kedvezően fogadta a Porsche számait, hiszen 1,5 százalékkal, 43 euróra drágultak a vállalat részvényei kedden délelőtt. Az év eleje óta azonban több mint 26 százalékkal morzsolódott le az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.