Az első fél évben éves bázison 6 százalékkal, 146 391 darabra csökkent a Porsche AG értékesítése – közölte a német luxusautó-gyártó kedden reggel.

Kínában és Németországban gyengélkedett a leginkább a Porsche
Ezen belül saját hazájában, Németországban 23 százalékkal, Kínában pedig 28 százalékkal kevesebb új Porsche talált gazdára.
Észak-Amerikában viszont a német autógyártó 10 százalékos volumenbővülést könyvelhetett el.
A Porsche közleménye kiemelte, hogy
- a tisztán elektromos meghajtású járművek az elmúlt hat hónapban az összes eladás 23,5 százalékát,
- míg a hibrid modelleké 12,6 százalékát tették ki.
A két kategória aránya tehát már együttesen az összértékesítés 36,1 százalékára rúg, ami 14,5 százalékponttal haladja meg az előző év azonos időszakát.
A legjobban teljesítő modell a Macan volt, amelynek eladásai az előző évhez képest 15 százalékkal, 45 137 darabra nőttek.
A Panamera is jól teljesített, 13 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest.
Észak-Amerika továbbra is a legnagyobb értékesítési régió 43 577 kiszállítással, ami 10 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest, ami egyúttal új féléves rekordot jelent.
Európában – Németország nélkül – a Porsche az első félévben 35 381 járművet szállított ki, ami 8 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A hazai piacon, azaz Németországban 23 százalékkal, 15 973 darabra zuhantak az eladások.
A visszaesésben mindkét régióban jelentős szerepet játszott az erős bázishatás is.
Kínában mindössze 21 302 járművet adtak át az ügyfeleknek (–28 százalék). A kínai piacon a csökkenés elsődleges oka továbbra is a luxusszegmens gyengélkedése, valamint az intenzív verseny.
Jól teljesítettek viszont az egyéb külföldi és feltörekvő piacok, ahol 10 százalékos volt a bővülés, ami szintén új történelmi csúcsot jelent.
Ebben a régióban összesen 30 158 járművet szállítottak ki a vevőknek.
A Macan jelentette az üde foltot
A teljesen elektromos Macan jelentősen hozzájárult a villamosított autók arányának növekedéséhez
– mondta Matthias Becker, a Porsche igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja.
„Összességében sikerült stabilan tartani az értékesítési volumeneket az egyes régiókban a folyamatos geopolitikai kihívások ellenére” – tette hozzá Becker, aki arra is figyelmeztetett, hogy a következő időszakban is számos nehézséggel kell megküzdenie a cégnek.
Hétfőn a Mercedes-Benz is 9 százalékos volumencsökkenésről számolt be, ám ott a második negyedéves számokat közölték, illetve érdekes különbség még, hogy a Mercedesek éppen Németországban és Európában mentek jól, miközben az Egyesült Államokban esett vissza tetemesen az értékesítésük.
A piac amúgy kedvezően fogadta a Porsche számait, hiszen 1,5 százalékkal, 43 euróra drágultak a vállalat részvényei kedden délelőtt. Az év eleje óta azonban több mint 26 százalékkal morzsolódott le az árfolyam.