BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriásit bukik az amerikai vámokon a Stellantis, de nem csak ettől szenved az autógyártó

Ráadásul míg a német autógyártók számára az amerikai–európai megállapodás hozhat némi könnyebbséget, a Stellantis amerikai piacra szánt járműveinek jelentős része Kanadában és Mexikóban készül. A Stellantis átszervezése sem könnyű feladat.

A Peugeot- és Fiat-tulajdonos Stellantis számára az amerikai vámok okozta kínok oroszlánrésze csak az év második felében következik be, miután a cég szerint az év egészében az autóipari vámok 1,5 milliárd euróval csökkentik a vállalat nyereségét. Azonban kedden a Stellantis azt is elárulta, hogy az első félévben a vámok még csak mintegy 300 millió eurós veszteséget okoztak.

Stellantis Company
A fúziók sorozataként létrejött Stellantis márkaportfóliója óriásira nőtt / Fotó: NurPhoto via AFP

A Stellantis azonban az első félévben ennél nagyobb veszteséget, 2,3 milliárd eurót halmozott fel, miután a cég átszervezésén és a költséges hidrogénprojekt megszüntetésén is kénytelen volt jelentős veszteségeket elkönyvelni. A számos márkát felölelő vállalat helyzetén az amerikai–európai kereskedelmi megállapodás sem segít túlságosan sokat, hiszen az autógyártó amerikai piacon árult járműveit főként a Mexikóban és Kanadában gyártja – jegyzi meg a Reuters.

A cég új vezére, Antonio Filosa arról is beszélt az eredmények ismertetésekor, hogy a vállalat nem tervezi terebélyes márkaportfóliója karcsúsítását, sőt, úgy vélte, az inkább előnyt jelent a vásárlók megnyerése szempontjából, ugyanakkor hozzátette, hogy annak hatékonyabb menedzselése fontos feladat. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.