A Tesla valóban előrukkol az olcsó, azaz hivatalosabban megfizethetőbbnek nevezett tömegjárművel, bár erről egyelőre még lesifotókat sem lehet találni, akkora modellt övező titokzatosság. Bejelentésük szerint már készülnek is az autó első példányai, míg a sorozatgyártást valamikor az év második felében kezdik meg – egyelőre azt se tudni, melyik Gigafactoryjukban.
A Reuters úgy tudja, hogy valódi új innovációt nem tartalmaz a legolcsóbb modell, az gyakorlatilag a Model Y tömörített, lecsupaszított változatának tekinthető. Rá is fér a Teslára a modellpaletta szélesítése, a cég ugyanis vadonatúj autóval már évek óta nem jelentkezik, a tavaly ősszel bemutatott önvezető, kormány és pedálok nélküli robotaxijukat, a Cybercab-et leszámítva, az viszont kereskedelmi forgalomba nem kerülhet.
A Model Y év elejétől kapható Juniper nevű ráncfelvarrott változatától várták a csodát, de az nem következett be, a fogadtatás langyos volt, s látszott, hogy ez nem fogja megoldani a Teslák iránti keresletcsökkenés problematikáját. A városi terepjáró (SUV) eladásai nem pörögtek fel, ez nagyban közrejátszott abban, hogy a Tesla bevétele sorozatban második negyedéve csökken.
Ez merőben szokatlan volt az elektromosautó-gyártó eddigi történetében. A szerdai New York-i tőzsdezárást követően közzétett második negyedéves gyorsjelentésükben 12 százalékos visszaesést és 22,5 milliárd dolláros bevételt tüntettek fel, ilyen alacsony adattal tíz éve nem szembesülhettek a Tesla részvényesei, s ez még az LSEG 22,74 milliárd dolláros elemzői konszenzusától is elmarad.
Az elektromos autók értékesítése után kapott szabályozói kreditek eddig a Tesla fontos bevételi forrását képezték, a második negyedévben ebből a forrásból 439 millió dollár folyt be a kasszába, 26 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, s 156 millióval kevesebb, mint az első negyedévben.
Miután a klímaszkeptikus Donald Trump elnök a minap elfogadtatott törvényével a zöldautó-vásárlási támogatások szeptemberi kivezetéséről döntött, ez bevételi forrás úgy ahogy van, elenyészik. A kiigazított üzemi haszonkulcs 15,1 százalékon áll, ez 71 bázispontos javulást takar.
Az adózott nyereség 1,17 milliárd dollár lett, ami 16 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A cég 384,1 ezer autót adott el, 13 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor. A Tesla az idei évre szokásától eltérően már nem is közöl értékesítési tervszámokat. A negatív szériáért
hibáztatták a szakértők, akik a forgalombővülés lehetséges mozgatótórúgójaként a múlt hónapban a texasi Austinban kísérleti jelleggel elindított robotaxi szolgáltatás felfutását és a cég humanoid robotjának, az Optimusnak a fejlesztését nevezték meg.
Most már talán kezdhetnek bízni az olcsó Tesla bevételvonzó hatásában is, de a sorozatos csúszások miatt ez a bizalom egyelőre törékeny, ahogy azt a bejelentésre adott egy százalékos árfolyamesés is jelzi.
Rengeteg minden függ attól, hogy a Donald Trump politikai stábjával látványosan szakító Elon Musk mennyire gondolja komolyan a pártalapítást és a politikai szerepvállalását, ami elvonja energiáit a Tesla körüli gondok orvoslásától. A menedzsmentben végrehajtott személycserék is aggodalomra adtak okot. Musk mindenesetre szentül megígérte, hogy most a Tesla élvez nála prioritást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.