Nagyot nőtt júniusban a Tesla új autóinak értékesítése az Egyesült Királyságban az előző év azonos időszakához mérten, a felfrissített Model Y piaci bevezetésének köszönhetően. A növekedés rávilágít az akkumulátoros elektromos járművek (EV) iránti erőteljes keresletre Nagy-Britanniában.
A Tesla júniusban 7891 járművet szállított ki Nagy-Britanniában, szemben az egy évvel korábbi 7019-cel, amiben a frissített Model Y-nak kulcsszerepe volt – írta a Reuters pénteken.
A megújult, továbbfejlesztett dizájnnal rendelkező és nagyobb teljesítményre képes, középkategóriás SUV ezek szerint kedvező visszhangra talált a brit vásárlók körében.
A Tesla újautó-eladásai Nagy-Britanniában 12 százalékkal nőttek júniusban az előző év azonos időszakához képest, mivel Elon Musk cége a múlt hónapban megkezdte a frissített Model Y kiszállításait
– idézte a hírügynökség a New AutoMotive autópiaci tanácsadó céget, kiemelve a modell vonzerejét a piacon.
Ennek ellenére a Tesla éves eladásai 2025-ben eddig közel 2 százalékkal csökkentek, hiszen például májusban 45 százalékos visszaesést mértek.
A Tesla a Model Y fejlesztéseivel, mint például a nagyobb hatótávolság és a belső tér finomítása, igyekszik megfelelni az elektromos autók iránti emelkedő fogyasztói igényeknek. A töltésenkénti körülbelül 350 mérföldes, azaz 560 kilométeres hatótávolságával a jármű a városi ingázók és a távolsági autósok számára is egyaránt megfelelő lehet, megerősítve a Tesla vezető pozícióját az Egyesült Királyság EV-szektorában.
Az Egyesült Királyságban amúgy az év hatodik hónapjában 12,8 százalékkal, 187 655 darabra nőtt az új személygépkocsik regisztrációja,
az akkumulátoros EV-k eladásai pedig 45,5 százalékkal emelkedtek.
Az átállást a kormányzati ösztönzők és a töltő-infrastruktúra bővülése is támogatja, a Teslának ezzel együtt egyre keményebb versenyben kell helytállnia.
A BYD júniusi eladásai az Egyesült Királyságban például közel a négyszeresükre, 2498 darabra emelkedtek
– közölte a New AutoMotive, kiemelve a kínai márkák gyors európai térnyerését.
Meglepetésre
a Ford EV-értékesítéseinek a növekedése még a BYD-ére is rávert, hiszen – hála például a Mustang Mach-E-nek – több mint a négyszeresére bővült.
A brit piac tehát rendkívül dinamikusan változik, s az innováció és a megfizethetőség a fő mozgatórugó, miközben egyre nő a szegmenshez tartozó autókba vetett fogyasztói bizalom is.
Amellett az Egyesült Királyságban a töltő-infrastruktúrát is rohamléptekben fejlesztik, 2025 derekára több mint 50 ezer, 2030-ra pedig 300 ezer nyilvános töltési pont létrehozását vállalta a kormány. Nem beszélve a szabályozási hátszélről, amely az egyre szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási normákkal ösztönzi az átállást.
A brit sikerekkel szemben Németországban júniusban éves bázison 60 százalékkal, 1866 darabra esett az új Teslák értékesítése, míg a BYD-é közel a négyszeresére, 1675 darabra nőtt. Az év első felében amúgy a Tesla 8890, a BYD pedig 6323 e-autót adott el Európa legnagyobb piacán, ami 58 százalékos visszaesés, illetve több mint 5-szörös növekedés.
A teljes német EV-értékesítés pedig 8,6 százalékkal emelkedett júniusban éves összevetésben.
A Tesla eladásai zsinórban a hatodik egymást követő hónapban estek
mivel a szektorban egyre élesedik a verseny, és Elon Musk – a Tesla vezérigazgatója és arca – népszerűsége enyhén szólva csökkent.
Musk egyébként a hét közepén jelentette be, hogy felülvizsgálja a Tesla globális értékesítéseit, különös tekintettel az európai gyengélkedésre.
A Tesla részvényei idén eddig 17 százalékkal, 315 dollárra gyengültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.