Felpörgött a nyári utazási szezon Európában, ami meglátszik a Wizz Air hétfőn közzétett, múlt havi utasforgalmi adatain is.
A magyar hátterű diszkont-légitársaság 6,35 millió utast szállított júliusban, ez 6,8 százalékos bővülés éves alapon.
Az egyik legdinamikusabban fejlődő európai fapados eközben 7,9 százalékkal növelte kapacitását. A járatkihasználtság 1 százalékponttal csökkent, és járatait átlagosan 92,8 százalékig tudta megtölteni. Az időszakban a jegyeladásokat hátrányosan érintette a közel-keleti geopolitikai válság, valamint a tel-avivi járatok törlése.
A vállalat augusztus 8-án indítja újra a Tel-Avivba irányuló járatait, nyolc országot és tíz útvonalat kiszolgálva. A teljes visszaállás azonban, amely 11 országot és 24 desztinációt érint, csak szeptember közepére várható.
Váradi József cége a hónap közepén jelentette be, hogy a működési nehézségek és a közel-keleti geopolitikai fejlemények miatt szeptember 1-jétől kivonul Abu-Dzabiból, és felfüggeszti az összes helyi járatát.
A Wizz Air a törzspiacának számító közép- és kelet-európai jelenlétének erősítésére helyezne nagyobb hangsúlyt, ennek részeként idén decemberben új lengyelországi bázist nyit a varsói Modlin repülőtéren, ahol kezdetben két A321neo repülőgéppel repül majd. A krakkói, katowicei és szkopjei bázisait később egy-egy géppel bővíti.
Az üzleti év első negyedévét vegyes eredménnyel zárta a diszkont-légitársaság.
A teljes bevétel 13,4 százalékkal, 1,428 milliárd euróra, míg az EBITDA ennél kisebb mértékben, 9,3 százalékkal, 300,2 millió euróra emelkedett az előző év azonos időszakához mérten, azaz romlott az EBITDA-ráta, mégpedig 21,8 százalékról 21 százalékra. A nettó nyereség 38,4 millió euró volt, szemben a bázisidőszakban elért 1,2 millió euróval.
A társaság részvényei 1 százalékos emelkedéssel indították a hétfői kereskedést a londoni börzén. Az árfolyam az elmúlt héten kezdett magára találni, idén azonban még így is 12 százalékos mínusznál jár a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.