Növelte bevételeit és nettó nyereségét is 2026-os üzleti éve június végén lezárt első negyedében a Wizz Air – derül ki a fapados légitársaság csütörtök reggel publikált gyorsjelentéséből.
A teljes bevétel 13,4 százalékkal, 1,428 milliárd euróra, míg az EBITDA ennél kisebb mértékben, 9,3 százalékkal, 300,2 millió euróra emelkedett az előző év azonos időszakához mérten, azaz romlott az EBITDA-ráta, mégpedig 21,8 százalékról 21 százalékra. Csökkent a vállalat üzemi eredménye is, 38 százalékkal 27,5 millió euróra, messze elmaradva az LSEG 87 millió eurós elemzői konszenzusától.
Az első negyedévben a Wizz Air 17 millió utast szállított, ami 10,6 százalékos növekedést jelent éves bázison, míg a gépek kihasználtsága 0,1 százalékkal, 91,1 százalékra nőtt.
Az első negyedévben a nettó nyereség 38,4 millió euró volt, szemben a bázisidőszakban elért 1,2 millió euróval.
A növekedés ezen a soron ugyan százalékosan eléggé látványos, ám messze elmarad például a Ryanair 820 millió euró profitjától.
A vállalat menetjegyekből származó bevételei 13,9 százalékkal, 799,1 millió euróra nőttek, a kiegészítő bevételek pedig 12,8 százalékkal, 629,1 millió euróra emelkedtek az előző évhez képest, miközben az egy utaskilométerre jutó teljes bevétel (RASK) 2,1 százalékkal, azaz 4,32 centről 4,41 centre javult.
A Wizz működési költségei 15,3 százalékkal, 1,4 milliárd euróra gyarapodtak, elsősorban az előző évhez képest megnövekedett kapacitás és az üzemanyagköltségeken kívüli egységköltségek emelkedése miatt.
Az utaskilométerre jutó teljes költség (CASK) 3,8 százalékkal, 4,30 eurócentről 4,46 eurócentre nőtt, ami a személyzeti, karbantartási, repülőtéri, kezelési és útközbeni költségek általános inflációjának tudható be, amelyet részben ellensúlyozott a megszűnt wet-lease (személyzettel együtt történő gépbérlés) repülőgép-üzemeltetésből származó megtakarítás.
A flotta bővülését tükröző értékcsökkenéssel és amortizációval, valamint részben a karbantartással kapcsolatos költségek emelkedését pedig részben a Pratt & Whitney kompenzációja ellensúlyozta, amelyet a hajtómű-felülvizsgálat ellentételezésére fizetett a gyártó cég.
Apropó hajtóművek, június 30-án a Wizz Air 41 repülőgépe rostokolt a földön a GTF hajtóművel kapcsolatos ellenőrzések miatt. Az üzleti évben a földön veszteglő repülőgépek átlagos száma 35-re becsülhető, ami kedvezőbb, mint az előző évi 44-es átlag.
További pozitív hír ez ügyben, hogy a Pratt & Whitney-vel májusban megállapodásnak köszönhetően a Wizz Air további hajtóművekhez juthat, így a vártnál gyorsabban, várhatóan a 2027-es üzleti évben helyreállíthatja kapacitását.
A lezárt negyedévben a Wizz Air 10 új Airbus A321neo repülőgépet és 1 új A321XLR repülőgépet vett át, valamint 6 A320ceo repülőgépet adott vissza, így az időszak végén a flotta összesen 236 repülőgépből állt.
Sokat javult a légitársaság pénzügyi helyzete, hiszen likvid pénzeszközei 13 százalékkal, csaknem kétmilliárd euróra híztak, míg nettó adóssága, 5 százalékkal, 4,7 milliárdra zsugorodott.
Váradi József vezérigazgató a gyorsjelentéshez fűzött kommentárjában egyebek között megerősítette a Wizz nemrég bejelentett stratégiai váltását, melynek értelmében újfent a kelet-közép-európai térségre koncentrálnak, míg a közel-keleti kitettséget szeptembertől racionalizálják.
A Wizz Air a folyó negyedévre magas, egy számjegyű százalékos kapacitásbővülést, illetve nagyjából szinten maradó utaskilométerre jutó bevételeket vár. A költségeket tekintve
A hírre a Wizz Air részvényei 4 százalékkal, 10,4 font alá estek Londonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.