A Forma–1 világbajnoka, Max Verstappen akkor is a versenyez, ha éppen repülőgépen utazik. A Red Bull pilótája egy csúcstechnológiás F1-szimulátort építtetett a Falcon–900EX típusú magánrepülőjébe. Egy ilyen gép nagyjából 10 millió fontba kerül, de a világbajnok versenyző megtalálta a módját, hogy még különlegesebbé tegye. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint ez nem arról szól, hogy Verstappen videojátékozni akar a szabadidejében, hanem így is készül a versenyekre.

AUTO-PRIX-MEX-F1-RACE Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen celebrates on the podium after winning the Formula One Mexico Grand Prix at the Hermanos Rodriguez racetrack in Mexico City on October 30, 2022. (Photo by Rodrigo ARANGUA / AFP)
Fotó: Rodrigo Arangua

A Mirror arról írt, hogy Max Verstappen nemcsak a valós, hanem a virtuális versenyzésnek is nagy rajongója. Nemrég a Virtual Le Mans 24 órás versenyen is részt vett, ami egy szimulációs futam. Hozzá kell tenni, hogy ez a verseny felháborította a kétszeres világbajnok autóversenyzőt, mivel csatlakozási problémák miatt a csapata kiesett a futamból. Ennek ellenére a Redline (az együttes, amiben Verstappen versenyzett) második számú csapata megnyerte a 24 órás maratoni futamot, de ez nem boldogította a pilótát. Verstappen a Twitch-csatornáján beszélt az esetről, a Virtula Le Mans versenyt bohócshow-nak nevezte és közölte, hogy többet nem vesz részt rajta.

Kiderült, kik a legjobban fizetett Forma–1-es pilóták

A Forma–1 világában a csapatok óriási pénzeket költenek a sztárpilótákra és a versenyautókra. Tavaly a legjobban fizetett pilóták közel 100 milliárd forintnyi összeget rakhattak zsebre.

Amellett, hogy

 a Red Bull pilótája élvezi a virtuális kihívásokat, arra is használja a szimulációt, hogy edzeni tudjon akkor is, ha nem ülhet ténylegesen autóba. 

Helmut Marko szerint az F1-es bajnoki címvédő profitált is ebből a korábbi szezonokban – erről is a Mirror számolt be.

A magángépről Verstappen nem tud online versenyeken részt venni, mivel a mozgásban lévő gépen képtelenség megfelelően erős internetet biztosítani. Világ körüli útjai során gyakorlásra és edzésre használja majd a szimulátort.

A 25 éves versenyző abban a tekintetben is egy új generáció képviselője a Forma–1-ben, hogy teljes mértékben ő végzi az autók beállításainál a szimulációs teszteket. A legtöbben ezt a feladatot a tartalékpilótákra bízzák, azonban a holland közölte, hogy mindenképpen részt akar venni az autók fejlesztésében és a beállítások kialakításában.

Ez segít megőrizni a fókuszomot, ráadásul szórakoztat is. Amúgy sem tudnék mit csinálni, amikor otthon vagyok, a szimulációs versenyzés pedig jó mulatság 

– nyilatkozta. Hozzátette, hogy minden pilótának megvan a saját vezetési stílusa, emiatt pedig sikeresebb lehet a versenyeken, ha az autót kizárólag hozzá igazítják a tesztek során.