A Samsung új szuperbiztonságos telefont villantott, de van egy csavar
A Samsung egy új, innovatív eszközzel hívta fel magára a figyelmet, miközben a világ a Google Pixel 9 Pro és az Apple iPhone 16 Pro közelgő megjelenésére vár, melyek nagy valószínűséggel újra fellendítik az okostelefon-piacot. A dél-koreai tech óriás bemutatta a Quantum 5 nevű készüléket, amely a Galaxy A55 egy extra-biztonságos változata. Az újdonságot svájci ID Quantique vállalattal együttműködve fejlesztették ki – viszont van egy csavar: a termék kizárólag Dél-Koreában lesz elérhető.

A Quantum 5 telefon különlegessége, hogy – ahogy a neve is jelzi – egy kvantumbiztos csipet tartalmaz, ami hosszú távon védi a felhasználók érzékeny adatait, különösen a kvantumszámítógépek eljövetelével, amelyek veszélyeztethetik a jelenlegi titkosítási algoritmusokat.
Ez a csip véletlenszerűen generált számokkal fokozza a biztonságot,
különösen olyan folyamatok esetében, mint a bejelentkezés, hitelesítés, fizetés és egyéb személyes adatokkal kapcsolatos műveletek. Bár a kvantumszámítógépek széles körben még nem elérhetők, a technológia előrehaladása szükségessé teszi a „jövőbiztos” megoldásokat – írja a Forbes. Az amerikai Kereskedelmi Minisztérium Nemzeti Szabványügyi és Technológiai Intézete (NIST) nemrégiben bevezette azokat a titkosítási szabványokat, amelyek képesek ellenállni a kvantumszámítógépek által jelentett kiberfenyegetéseknek.
Bár a Quantum 5 készülék jelenleg csak Dél-Koreában kapható,
ez az innováció valószínűleg előrevetíti a Samsung jövőbeli terveit, és valószínűleg a jövőben más piacokon is elérhetővé teszi ezt a technológiát. Azoknak, akik szeretik az új technológiákat és elsőként próbálnának ki valami újat, egyelőre várniuk kell, míg a kvantumbiztos megoldások szélesebb körben elérhetővé válnak, ugyanis nincs hír arról, hogy Dél-Koreán kívül is értékesítenék a telefont.
A Samsung jól lemaradt az Apple-től
Az Apple lett a világ legértékesebb technológiai márkája 2024-ben, megelőzve a tavalyi vezető Amazont, mely a versenytársak erősödésére a negyedik helyre csúszott vissza a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összeállítása szerint. A rangsorban a hatodik helyen végzett a Samsung 82,2 milliárd dolláros növekedéssel. A tízes listán csak a kínai TikTok és a dél-koreai Samsung nem amerikai cég.


