Kína első hazai építésű tengerjáró sétahajója január elsején megteszi az első útját: az Adora Magic City hétfőn indul a sanghaji kikötőből a hatnapos túrára, amelynek során érinti Dél-Korea legnagyobb szigetét, a Csedzsu-szigetet, valamint a japán Nagaszaki és Fukuoka várost is. A monstrum építését még 2021 decemberében kezdték el, és idén novemberben fejeződtek be a munkálatok.

China's first homegrown large cruise ship starts trial operation
Az Adora Magic City Sanghaj becenevére utal. Fotó: AFP

A luxus-óceánjáró 323,6 méter hosszú és a több mint 5200 utas befogadására alkalmas, 2125 vendégszobával, 22 étteremmel és bárral büszkélkedhet. A hajót üzemeltető CSSC Carnival Cruise Shipping a kínai China State Shipbuilding és az amerikai Carnival közös leánvállalata. Egy prémiumkabin két főre körülbelül 8500 jüanba (mintegy 415 ezer forint) kerül egy február eleji útra – írja a Bloomberg.

A januári és a februári jegyek nagy része már elfogyott. A hajó átadása áttörést hoz mind a kínai hajóépítő iparban, mind pedig általában a fejlett gyártás területén tett erőfeszítésekben. A gyakran úszó városoknak is nevezett járművek a szükséges technológiák és a gyártási folyamat bonyolultsága miatt a legnehezebben és legdrágábban elkészíthető hajók közé tartoznak.

Eddig ez volt az egyetlen olyan fejlett hajótípus, amelyet a távol-keleti országban nem gyártottak. 

Míg a kereskedelmi hajóépítést az ázsiai cégek uralják, a jachtok és az üdülőhajók terén az európai vállalatok dominálnak. A kínaiak belépése azonban felforgathatja a piacot, így a francia Chantiers de l’Atlantique, az olasz Fincantieri, a német Meyer Werft és finn leányvállalata, a Meyer Turku komoly árversenyre készülődhet a jövőben.

Az Adory Cityt készítő Waigaoqiao tavaly augusztusban megkezdte az ikertestvér, a H1509 kóddal jelzett hajó építését is, ezt a tervek szerint 2025-ben adják át. Ez 2144 vendégszobával és 371 méteres hosszával a legnagyobbak között lehet. Míg a világjárvány ezt az iparágat sújtotta a legjobban, mára minden megváltozott. Új társaságok alakultak, és több tucat új hajó áll az utasok rendelkezésére, így nem csoda, hogy a kínaiak is beléptek a versenybe.

Van aki idősotthon helyett választja az üdölőhajót

Egy ausztrál házaspár, Marty Ansen és Jess Ansen még tavaly júniusban indult első körútjára, majd sorra foglaltak le a további utakat. A döntést azzal indokolták, hogy még mindig olcsóbb két év alatt körbehajózni a világot, mint egy idősotthont fizetni. Ráadásul a hajókon rengeteg program van, így sosem unatkoznak. A Corell Princessen életmódjuk miatt hírességnek számít a pár, ahol még hat hónapot utaznak, majd átszállnak egy másik montrumra.