220 millió euróra büntetik a franciák a Google-t
A francia versenyügyi hatóság hétfőn 220 millió eurós büntetést szabott ki a Google-lel szemben, annak hirdetéskezelési gyakorlata miatt – írja a France24.
Az ügyet három médiavállalkozás, a News Corp, a Le Figaro és a belga Groupe Rossel vádja indította el, melyek az online hirdetések piacán monopóliummal vádolták a Google-t.
A versenyhivatal megállapította, hogy a keresőóriás saját hirdetéskezelői szolgáltatásait előnyben részesítette más platformokkal szemben.

A külsős platformokat használók azt vették észre, hogy többet fizetnek, mint a kaliforniai vállalat megoldásait használók. A hivatal szerint a Google nem vitatta az állításokat, és elkötelezte magát, hogy javítsa a platformok közötti együttműködést.
A versenyhivatal vezetője szerint ez az első döntés, mely a „display” típusú reklámok mögötti komplex algoritmusokat vizsgálja és akár precedenst is teremthet.