Megváltozik a parkolás a fővárosban
Nagy valószínűséggel módosítani kell a fővárosi parkolási rendeletet – ezt a VI. kerületi önkormányzat közölte a Világgazdasággal. Eszerint a budapesti közgyűlés dönt a zónákról és a parkolódíjakról, valamint azokról a napokról is, amelyeken fizetni kell a parkolásért. Mindezt egy 2010-es fővárosi parkolási rendelet szabályozza. Lapunk megkereste a fővárost, hogy valóban napirenden van-e a szabályozás módosítása, és ha igen, hogyan érintheti a fenti pontokat a változás, de egyelőre nem kaptunk választ. Budapesten mintegy 110 ezer fizetős, közterületi parkolóhely van, ebből az utolsó elérhető, 2018-as kimutatás szerint
csaknem 8500 a fővárosé, a többi a kerületeké.
Ezek kapcsán tavalyelőtt a fővárosnak 1,45 milliárd forintos kiadása és 1,95 milliárd forint bevétele keletkezett.
Az egyes kerületeknek a helyi kedvezményrendszer létrehozásában van mozgásterük. Terézváros hangsúlyozta, hogy a szabályozás módosítása a dugódíj esetleges bevezetése miatt kerülhet napirendre, és amiatt az önkormányzati cél miatt, hogy a lakosság a lakóhelye közelében parkolhasson.

„Ki kell alakítani egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a helyiek előnyt élvezzenek, és bizonyos parkolóhelyeket csak itt élők használhassanak” – magyarázták. Erről már egyeztetnek a fővárossal.
A Világgazdaság budapesti kerületeknek küldött körkérdésére kapott válaszok szerint
számos kerület tervezi a helyi parkolási szabályzat számottevő változtatását.
Újpesten például márciusban indul egy átfogó parkolási koncepció megalkotása, miután még nem tettek eleget annak a fővárosi rendeletnek, amely szerint a főváros egy parkolási zónát alakított ott ki négy övezettel. Változásokra kell számítani a II. kerületben is, ahol újragondolják az övezeteket és a díjszabást. Ehhez külső szakértőket és civileket is bevont az önkormányzat.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja


