Úgy tűnik, sokkal inkább több kisebb felismerés, mintsem egyetlen megfontolás vezetett oda, hogy két hét alatt a gazdasági miniszter 180 fokos fordulatot vegyen az autópályaügyben. A szocialisták az eset kapcsán először tűnhettek fel az SZDSZ mellett úgy, mint akik - akár a kisebbik koalíciós pártra is "vigyázva" - mindent megtesznek az umbuldák elkerüléséért. Merthogy az ügy ráadásul egy kicsit előre levajazott jelleget is kapott azáltal, hogy az egyik lap előre közölte: mely cégek mely pályaszakaszok elnyerésére esélyesek. Igaz, hogy a pályázók "kartellmegállapodásokat" köthetnek egymással egy közbeszerzési eljárás előtt is (ha úgy tetszik, erre most több idejük is lesz), de azért ez a dolog sem jött jól. Aztán meg a kapkodásban immáron épp egy nappal azelőtt kellett volna eredményt hirdetni, hogy az új parlament által hozott jogszabály tiltja a közbeszerzés megkerülését - kínos.
A szakminiszter feltehetőleg megtanult egy kommunikációs trükköt: ha két hete nem azzal kezdi, hogy nem lesz közbeszerzés, hanem akár csak azt mondja, hogy most versenytárgyalás lesz, talán gond nélkül végigfut a dolog. A közbeszerzés szóra viszont - legalábbis itt és most, négy év és egy ilyen kampány után - a közvélemény azon része is ugrik, amelyet egyébiránt az útépítés gazdasági, politikai vonatkozásai meg sem érintenek. A kormánynak ezzel, ha úgy tetszik, megvan a "második Görgey-ügye", de tény, hogy az elsőből nem jött ki rosszul: tévedtünk, korrigáltunk, jó napot, itt már nem lehet fogást találni. Azután meg, ha egy-két milliárddal újra csak olcsóbb lesz a közbeszerzési eljárással elérhető ár, akkor még a pár hónapos csúszást is elfelejthetik az eredeti döntést szakmai alapon tarthatónak vélő minisztériumi szakértők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.