Bár az elmúlt években gyakori, nemritkán politikai okokkal magyarázható vezetőcserék voltak a Magyar Turizmus Rt.-nél, Galla Gábor - aki a turisztikai szakmai szervezetek vezetőinek egyetértésével pályázati úton nyerte el e posztot - nyolc évig kíván az országmarketing felelős vezetőjeként dolgozni. Mint mondta, a mostani megtorpanás - ami nem egyenlő a válsággal - is mutatja: e munkát hosszú távon gondolkodva lehet eredményesen végzeni. Reményei szerint az új kormány hivatalba lépése után kiírt pályázat elnyerése azt jelenti, hogy szakmai feladatot kapott. Kedvező jelként értékelhető a turizmus helye a kormányzati struktúrában, ugyanis most minisztériumok feletti helyen van az ágazat. Ez azért is fontos, hiszen olyan területeken kell eredményt elérni, mint például az önkormányzatok által beszedett idegenforgalmi adó visszaforgatása a szektorba.
A szakember szerint a hazai turizmus helyzetének alakulását részben külső okokkal lehet magyarázni, de szembe kell nézni azzal, hogy belső okai is vannak a visszaesésnek. Idetartozik például az üdülőhelyek, a főváros tisztasága, a szervezettség, a közbiztonság, a határátlépéskor tapasztalható nehézségek, a vendéglátás helyzete, az alkalmazottak udvariassága, a garantált programok kínálata. De súlyos gondokat okoztak az MT Rt., illetve a korábbi turisztikai vezetés által elkövetett hibák is. A külképviselők helyzetének elbizonytalanítása, az átszervezések, egyes esetekben a külképviselőkkel kapcsolatban szakmai alap nélkül meghozott személyi döntések, a külképviselői hálózatot érintő pénzügyi megszorítások ugyanis hátrányosan hatottak a munkára.
A kialakult helyzetben sokkal tudatosabban kell szemlélni a hazai kínálatot, s hiba lenne csak a minőségi turizmusban gondolkodni. Országunkban ugyanis megtalálható a tömegturizmusnak megfelelő kínálat is. Nem baj, ha ezeket az alacsonyabb árú szolgáltatásokat nagy tömegek fizetik meg. A tömegturizmus miatt még egy spanyol idegenforgalmi szakembert sem hallottam panaszkodni - érvel Galla Gábor. Ugyanakkor látni kell szerinte azt is, hogy a kulturális attrakciók, a kongresszusi, a gyógyturizmus egy igényesebb kör számára vonzó. Így a marketingmunkában mindkét vevőkört meg kell szólítani. A jövőben az MT Rt. munkájában nagyobb szerepet kap - minőségi kínálata és amiatt, hogy az ország turisztikai bevételeinek 60 százaléka itt keletkezik - a főváros, illetve az együttműködés a fővárosi marketingszervezettel.
Ami az MT Rt.-t illeti, az első időkben mindenki lehetőséget kap a bizonyításra - mondja Galla Gábor. A csapat "összerázása", motiválása lesz az elsődleges feladat, ám ez nem azt jelenti, hogy nem lesznek személyi változások. A vezérigazgató azonnal elvárja munkatársaitól, hogy "nagyobb sebességre váltsanak", hiszen már a téli szezonban eredményt szeretne felmutatni a turizmus forgalmában. Azzal kapcsolatosan, hogy az igazgatóság és a felügyelőbizottság szakemberekből áll, úgy vélekedik: a vélemények ütköztetése több időt vesz majd igénybe, de így az eredmény is biztosabb.
Lázár Ildikó-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.