Az idei év sem a turizmusé - ezt bizton állíthatjuk. A katasztrofális augusztusi időjárás mindössze az i-re tette fel a pontot, ha az ágazatból származó bevételeket tekintjük. A legnagyobb utazók: a németek, a japánok, az ameri-kaiak tömegei döntenek külföldi nyaralásuk elhalasztásáról, s ez érzékenyen érinti a fogadó országokat, így Magyarországot is.
Az okokat nemzetközi szinten is csupán találgatják, de azok kétségtelenül összefüggenek a tavaly szeptember 11-i eseményekkel, az euró bevezetésével, a gazdaság lassulásával. Ha kevesebben utaznak, erősödik a verseny a vendégekért, előtérbe kerülnek a szőnyeg alá söpört strukturális gondok.
Magyarországon pedig találkozhatunk ilyennel bőven. Az utóbbi években érezhetően megnőtt a turizmusra fordítható állami támogatás. A Széchenyi-tervnek köszönhetően lázas termálfürdő- és szállodaépítésbe kezdett az ország.
Nagyon valószínű azonban, hogy ettől nem nő majd az idelátogató külföldiek száma. Hosszú távú elképzelés, környékfejlesztés, infrastruktúra, szórakozási lehetőségek megteremtése nélkül ugyanis még a Balaton is vegetációra van ítélve.
Valamit tehát szükséges lépni, s nagyon valószínű, hogy ebben aktív, mondhatni meghatározó, kezdeményező szerepet kellene vállalnia az államnak. Vállalkozói alapon ugyanis sok minden felépülhet, de vannak olyan feladatok, amelyek megvalósítását, hiánypótlását épp a megtérülés miatt nem lehet teljesen a piacra bízni. Egy szakmai alapon készülő, államilag generált turizmuskoncepció kellene tehát, amely koncentrálja az elaprózott forrásokat, megmondja a fejlesztendő irányokat, tájegységeket, s választ ad arra a külföldi turistában felmerülő egyetlen kérdésre: miért Magyarországra menjek nyaralni? S ha azt kérdezzük, mi mást tud nyújtani a magyar tenger, ha Bulgáriához, Horvátországhoz, netán az olasz, spanyol vagy görög tengerparthoz hasonlítgatjuk, avagy Budapestet Bécshez és Prágához viszonyítjuk, a szakértőknek azonnal rövid, tömör és legfőképp igaz válaszokat kellene tudni adniuk. Egyelőre azonban nincs közérthető, külföldön is jól kommunikálható válasz.
Amíg megszületik a sajátunk, nézhetjük a horvát és a török tengerpartra csábító reklámokat a tévében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.