BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vezércsere a vadászszezonra

Dinamikusabb és magabiztosabb marketing- és értékesítési stratégiát hirdetett meg a hazai mobilpiacon a Pannon GSM Rt. közelmúltban kinevezett dán vezérigazgatója. Erre szerinte azért van minden korábbinál nagyobb szükség, mert úgy látja, hogy Magyarországon is beindult az igazi vadászszezon, amikor a szolgáltatók már nemcsak egymás elől, hanem egymástól szerzik meg az ügyfeleket.
2002.11.04., hétfő 00:00

Gyökeres változtatásokat ugyan nem, de az eddigitől nagyban eltérő vezetési stílust hozott a vezércsere a második legnagyobb hazai mobilszolgáltató életében. Klaus Holgaar Rasmussen, a Pannon GSM Mobil Távközlési Rt. új vezérigazgatója első száznapos programjának alig a harmadán volt túl, de máris magára vonta a figyelmet a versenytárs Vodafone-nal szemben hozott döntésével. Mint emlékezetes, a magyar GSM-piacra utolsóként belépő Vodafone - díj fejében - átmenetileg használhatja a versenytárs hálózatokat. A legtovább a Pannon GSM-ét kívánta igénybe venni, de mint Rasmussen mondja, mára gyökeresen megváltoztak a feltételek. A magyar piac is eljutott abba a fázisba, hogy a szolgáltatók már elkezdenek egymás ügyfeleire is szemet vetni. Az új vezérigazgató úgy ítélte meg, hogy a szerződés sokkal több előnyt jelent a Vodafone-nak, mint a Pannonnak. Azáltal, hogy engedi elodázni a versenytárs hálózatépítését, lényegében olyan többletforráshoz juttatja, amit az újabb ügyfelek - ha lehet, a versenytárstól való - megszerzésére fordíthat. Hozzátette: a Pannon hajlandó a kapcsolat folytatására, de a korábbinál jóval szigorúbban vett kereskedelmi alapon. Hozzáállása - mint mondja - sokkal inkább racionálisnak, mint ellenségesnek nevezhető, hiszen neki elsődleges feladata a részvényesek érdekeinek a védelme.

Szerinte Magyarországon ma még ugyan nem lehet a piac éretté válásáról beszélni, hiszen tovább nő a penetráció, de már elkezdődött az igazi "vadászszezon", s a versenytársak ügyfe-leinek elhódításából a Pannon sem maradhat ki. Minél érettebbé válik a piac, annál többe kerül a szolgáltatóknak a régi ügyfeleket megtartani és újakat szerezni. Ez minden eddiginél jobban kiemeli a marketing és az értékesítés jelentőségét. Klaus Rasmussen, aki éppen ilyen szakmai háttérrel érkezett, a korábbinál dinamikusabb üzletpolitikát hirdetett meg. Úgy véli, a jövőben a mobilszolgáltatóknak a Matáv számára is még komolyabb kihívást kell jelenteniük. Mint mondja, meg kell győzniük az üzleti élet szereplőit arról, hogy a mobilkommunikáció sokkal rugalmasabb, ezáltal hatékonyabb, így nyereségtermelő megoldást jelent számukra. Ugyanakkor elismeri, hogy a mobil ma még nem mindenekfelett való lehetőség, hiszen a megabyte-faló videoklipek, a nagy felbontású képek letöltésére a szélessávú vezetékes hálózatok sokkal alkalmasabbak.

A Pannon GSM norvég anyavállalatánál néhány hete bejelentett karcsúsítás és konszolidáció nem érinti a külföldi leányvállalatokat. Mint mondja, bölcs döntésnek bizonyult, hogy a Telenor nem szállt be a harmadik generációs (UMTS) mobilversenybe, s így nem is adósodott el, mint más nyugat-európai versenytársak.

Magyarországi karrierjét sok évre tervezi, már csak azért is, mert az eddigi legizgalmasabb kihívásnak tartja mostani állását. Komoly hátránynak érzi viszont, hogy nem tud magyarul. Siet hozzátenni, nem azért, mert nem tudna más nyelven kommunikálni az üzleti partnerekkel, hanem mert így ma még kívül reked az itt élők mindennapi életéből, nem tudja követni, miről tájékoztat a média, pedig ezek is fontosak a piac jobb megértéséhez - húzza alá.



A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.