Kiemelkedő elismerést szerzett a magyar marketingszakmának Rekettye Gábor professzor, akinek az MTA még tavaly decemberben ítélte oda az akadémiai doktori címet. A tudós testülettől elnyert tudományos fokozat a magyar marketingszakma nagy elismerése. Az MTA-ról köztudott, hogy ez idáig nem nagyon ismerte el teljes értékűnek a menedzsment típusú tudományokat, közte a marketinget. Rekettye Gábor szerint igazán nagy lökést az jelenthetne a marketingszakmának, ha példáját követve további szakértők nyerhetnék el az újból nagyon erőssé vált MTA doktori címét.
A villányi származású szakember fiatalkori ars poeticájában a gazdasági szféra és az egyetemi katedra hosszú ideig meghatározó szerepet játszott, szabályos, ötéves "váltógazdaságban". Miután azonban viszszatért Tokióból 1989-ben, ahol a magyar kereskedelmi kirendeltség vezetőjeként dolgozott, úgy döntött, a továbbiakban a marketingszakemberek képzésére fokuszál. Jelenleg is vezetője a Pécsi Tudományegyetem Marketing Tanszékének. Bevallása szerint a gazdasági szféra döntéshozóival nincs közvetlen üzleti kapcsolatban. A marketingtudományt építő elméleti tudását a családi és baráti tulajdonban lévő panzió menedzselésében kamatoztatja.
Rekettye Gábor szerint marketinget bárki csinálhat ma már, de ott a legjobb, ahol erős a verseny. A marketingszakma Magyarországon már korábban, közvetlenül a rendszerváltozás után felértékelődött. Szerepe most, az európai uniós csatlakozással tovább erősödhet: a marketing ugyanis fontos értékteremtő funkció, a termelés mellett a második olyan tevékenység, amely értéket teremt azáltal, hogy felértékeli a terméket.
Doktori disszertációjával is éppen ezt kívánta bizonyítani. Ma már egészen új világot jelent a globalizáció és a digitalizáció. Az érték fogalma pedig világviszonylatban is népszerűvé vált, önmagában azonban nem elég - véli a szakember. Ha egy társaság sikeres akar lenni, akkor valami mást kell tennie, mint riválisának. Az érték előállítása mellett az érték alapú árképzésre is fokuszál az anyag. A legtöbb cég azt bizonygatja, hogy vevőit minél jobban kiszolgálja, valójában azonban a profit a mozgatórugó. A piacon ráadásul oligopol helyzet alakult ki néhány nagy cég uralkodóvá válásával. Ők azonban inkább egymást figyelik, mint a vevők igényeit.
A verseny nem könnyű a glo-balizált világban, Rekettye Gábor azonban úgy véli, a magyar marketingszakemberek megütik a multinacionális vállalatok elvárásainak szintjét. Igaz, még mindig nem elég versenyképesek nyelvtudásban, márpedig a marketingnek elválaszthatatlan része több nyelv ismerete.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.