A minőség számít / Dittel Gábor
"Az autóbuszos személyszállítás területén azt várom, hogy szabályozott, de versenysemleges piaci környezet jöjjön létre, s tulajdonformától függetlenül az arra szakmailag, szervezetileg, műszakilag és pénzügyileg felkészült vállalkozások érdemben is bekapcsolódhassanak a menetrend szerinti személyszállításba. Általában a közúti közlekedési szolgáltatások vonatkozásában azt várom, hogy a liberalizáció után - valószínűleg átmeneti piaci zavarokat követően - normalizálódnak a viszonyok, a kereslet és kínálat kiegyenlítődik, ezzel a fuvarpiac tarifái is "helyükre" kerülnek, s elsősorban a szolgáltatások minőségi kérdései jelentik az elsődleges versenyszempontot. Ugyanakkor azt csak remélni tudom, hogy e folyamat során a magyarországi székhelyű vállalkozások többsége a nyertes oldalon lesz. Ehhez pedig a hatóságok versenysemleges, de érdemi piacvédelmi intézkedéseire is szükség van."
Még több szereplő / Földi Elek
"Ismeretes, hogy az EU által megkövetelt és elvárt jogszabályokat meghirdették, így a szakma ismeri azt a jogszabályi hátteret, amely az unión belüli fuvarozási feltételeket szabályozza. A feltételek mellett a nemzetközi fuvarozás liberalizációja a csatlakozás pillanatában megtörténik, ami azt jelenti, aki a jogszabályi feltételeket teljesíti, az végezhet nemzetközi fuvarozást. Ez valószínűleg érezteti a hatását a fuvarpiacon, hiszen a jelenleg is telített piacon még többen fognak megjelenni, amellyel párhuzamosan jelentkezik az a tény is, hogy a piacon lévők kapacitása nő, egyrészről a nagyobb forgási sebesség miatt (határok, vám megszűnése), másrészről több jármű forgalomba állításával. Mindezek alapján arra lehet számítani, hogy a versenyhelyzet éleződik, és azok lesznek életképesek, akik alacsony fuvardíj mellett magas szolgáltatási színvonalat tudnak nyújtani."
Olcsóbb munkaerő / Peredi Péter
"Mivel a jelenlegi díjak mértéke az EU gyakorlatától fényévnyire van (körülbelül 50 százaléka), így csak a középtávon veszteséget is elviselő külföldiek beruházása várható. Hiszen a mi vonzerőnk az olcsó munkaerő, minden más azonos szinten van. Akik már be akartak jönni az országba, az elmúlt években vállalkozásokat hoztak nálunk létre. A belföldi piac még három plusz két évig a nem magyar hatósági jelzésű járművek üzemeltetőivel szemben védett. Úgy vélem, teret fognak nyerni a súlykorlátozás alá nem eső járművek, ezzel pedig erősödni fog az átrakásos fuvar, azaz csak a városhatárig fuvaroznak majd a nehézteherjárművekkel. A logisztika tovább fog erősödni, a belföldi fuvarozásban nőni fog a szállítmányozás szerepe. Várható a műholdas követőrendszerek, az internetes szervezést lehetővé tevő hálózatok felértékelődése is. Számítani lehet sok kis cég egyesülésére, eszközkoncentrációra."
Növekvő verseny / Paraszt László
"Úgy gondolom, hogy az elkövetkező egy-két év komoly kihívást jelent számunkra a nagy tőkével rendelkező, komplex logisztikai szolgáltatást nyújtó cégek és a mi kisvállalkozásunk közötti verseny miatt. Bízom benne, hogy miután letelik ez a pár év, utána a díjtételek gyors növekedésnek indulnak az uniós szintig, ezáltal bővülnek a lehetőségeink, és képesek leszünk a gyors fejlődésre. Fontosnak tartom, hogy a korszerű és a minél komplexebb szolgáltatásnyújtás érdekében minél több korszerű szabványt és informatikai rendszert kell működésbe állítani. Kiemelt szerepet tulajdonítok az ISO9001:2000 szabványnak, a HACCP rendszernek valamint az internetes megoldásoknak (gondolok itt az interneten való megrendelésekre és a járművek interaktív nyomkövetésére). Ha sikerül vállalkozásunkat működtetünk az első pár éves időszakban, akkor helyzetünk mindenképpen javulni fog."
Bővülő piac / Völgyi Lajos
"Mivel a közlekedési kormányzat folyamatosan és fokozatosan bevezette a jogszabályokat, így szerintem a belföldi fuvarozói szakma felkészülten várja május 1-jét. A csatlakozástól egyrészt piacbővítést remélek, hiszen megszűnik az EU-s országokba irányuló, illetve a belföldi fuvar megkülönböztetése, azaz a nemzetközi fuvar is belföldinek számít. Másrészt bízom abban, hogy csökkenni fog a belföldi fuvarozói szakma kontár jellege, hiszen a közlekedési felügyeletek számára előírt emelt szintű ellenőrzéssel ki lehet szűrni a szabályokat be nem tartókat (például a fehér, a piros rendszámmal fuvarozókat, a túlsúlyos járműveket) és az ezzel előnyhöz jutó vállalkozásokat. A lehetséges díjakról nem merek jóslásra vállalkozni, nyilván a várható üzemeltetési költségszint fogja meghatározni. Ennek fő elemei: a bérek és közterheik, a javítási, illetve alkatrész-ellátási költségek, illetve az üzemanyagár."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.