BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A raktár a sztár

2004.04.14., szerda 00:00

Nem plazát, raktárat épít ma, ki messze néz. Győrben a napokban üzemeltek be egy újabb egységet, Székesfehérváron a közeljövőben többnek is elkezdődik az építése. Az agglomerációban meg folyamatosan csak azt nézik a fejlesztők, hogy merre érdemes "közúti teherkikötőt" létesíteni.

Európa 10 legfontosabb közlekedési folyosója közül négy átszeli Magyarországot és Budapestet is. Drezdából a Nyugat-Dunántúlon keresztül lehet eljutni Constantába, Velencéből majd a magyar fővárost érintve autózhatunk el Kijevig, Belgrádból Újvidéken át jutunk Budapestre, hogy a Dunáról, mint különálló útvonalról már ne is beszéljünk. A fejlesztések egy részéhez uniós forrásokat is fölhasználhatunk, a pénz javát viszont úgy kell elkölteni, hogy a későbbi logisztikai beruházásoknak is megágyazzunk vele.

Még nem örvendezhetünk, de ami késik, nem múlik. Egy-két éven belül raktárbázisok egész sorával büszkélkedhetünk, mert most már kitapintható, hogy új szakaszba lépett a külföldi cégek túlnyomó része: már nem a gyártáson, hanem az elosztáson van a hangsúly, a kereskedő és a szolgáltató óriások csak akkor tudnak sikeresen tovább lépni keletre és délre, ha első osztályú ellátási láncot építenek ki Magyarországon. Ehhez kell a kiváló logisztika és annak háttere, a jó építményi infrastruktúra.

Raktárat építeni ma azért is megéri, mert a hozamok továbbra is meghaladják a nyugat-európaiakat. A bérletet kereső multik ugyan még nem mindig saját igényük szerint építtetik a bázisokat, de a szakosodás előrehaladtával egyre inkább hajlanak majd erre. Ez jó az üzemeltetőnek is, mert hosszú távra (5-7 év) fix bérlője lesz. A logisztikai cégeket kiszolgáló vállalatoknak meg azért, mert közelebb költözhetnek a nagy bérlőkhöz, és ugyancsak több évre elkötelezhetik magukat.

Képzett szakemberek nélkül azonban nem megy. Kifejezetten jó jel, hogy a magyar gazdasági felsőoktatási intézményekben az elmúlt néhány évben megugrott a logisztikai képzésen részt vevők száma, közülük már nagyon sokan dolgoznak a magyar és a külföldi logisztikai és ingatlanos cégeknél. Többtől hallottam, hogy manapság állandóan vidéki útra küldik őket. Autópályák és autóutak környékén vizsgálódnak, új lehetőségek után kutatnak. Kár lenne, ha új pályaszakaszok híján üres tarsollyal térnének vissza.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.