A tavalyi év volt az első, amikor megállt a magyarországi Metro-lánc árbevételének már-már rutinszerű bővülése, sőt, többmilliárdos forgalomcsökkenést könyvelt el a vállalat. S bár a cég a nyereségét tovább tudta növelni, a jelenség jól tükrözi a hazai piaci környezet megváltozását.
Épp tíz éve, hogy megnyílt az első két Metro áruház Magyarországon, s kezdetben szinte versenytárs nélkül folytatta a hálózatépítést és a forgalomnövelést. Akkor még azt is megtehette, hogy tagsági kártyához kötötte a vásárlást, így "kényszervállalkozók" tízezrei váltották ki a vásárlói kártyát és intézték nagybevásárlásaikat a Metrónál. Nem csoda, ha eleinte egy áruház egy egész megye vásárlóerejét vonzotta.
A piaci környezet azonban megváltozott, s jöttek a hipermarketek: Auchan, Cora, Interspar vagy a Tesco. Ráadásul az új szereplők egyre többször már nem az agglomerációban bővítik hálózatukat, hanem jóval beljebb, mint például a Tesco tavaly a Váci úton, vagy miként az Auchan, amely kilencedik egységét Albertfalván nyitja augusztusban.
A Metro számára mégis inkább az okoz kellemetlenséget, hogy a szuper- és hipermarketláncok térnyerése miatt egyre kevesebb a viszonteladó kiskereskedő, pedig ez a réteg jelentette a cég biztos vásárlói bázisát. Ez a folyamat Nyugat-Európában is lezajlott, ám ott a cég Cash & Carry áruházai továbbra is növelik eladásaikat. Hogy miért van a különbség? Azért, mert a Lajtán túl a vendéglátás nem sínylette meg annyira a gazdasági stagnálást. És ez, a hotel-restaurant-catering cégek alkotta szektor az, amely továbbra is stabil, sőt bővülő forgalmat biztosít a C&C-láncnak.
Nálunk sohasem volt erős ez a szektor, amelyre egyébként a Metro nemzetközi stratégiája épül. Az uniós csatlakozás ugyan a turizmus és a vendéglátóipar élénkülését is eredményezheti, de mindez nem pótolhatja azt a forgalomkiesést, amelyet az élelmiszer-kereskedelemben megjelenő hatalmas konkurencia okozott. Miután a cég egész Európában egységes arculattal és stratégiával dolgozik, úgy látszik a Metro Holding Hungary számára ? a hatékonyság további javításán túl ? csak az életszínvonal emelkedése jelenthet segítséget. Igaz, erre nem csupán a cég vár, hanem az üzleti szféra egésze is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.